Oferta handlowa - jak dobrze ją przygotować?
Materiał promocyjny
Możliwie największa baza zadowolonych klientów stanowi cel każdego przedsiębiorcy, a pierwszym krokiem w jego realizacji jest dotarcie do potencjalnych usługobiorców i zainteresowanie ich ofertą naszej firmy. To dlatego, licząc na wyjątkowe efekty często decydujemy się na współpracę ze specjalistami od spraw marketingu, którzy w ramach mocno wygórowanych cen oferują nam skomplikowane strategie promocyjne. Choć takie podejście czasami bywa słuszne, to nierzadko okazuje się po prostu na wyrost. Nasze przedsiębiorstwo nie zawsze potrzebuje rozwiniętej kampanii reklamowej – czasami wystarczą zdecydowanie prostsze metody na zdobycie nowych klientów. Zanim więc postanowimy wydać sporą sumkę na usługi firmy marketingowej, najpierw spróbujmy postawić na istotnie tańszy i niezwykle skuteczny sposób – skupmy się na stworzeniu ciekawej, przejrzystej i przede wszystkim interesującej oferty cenowej. Co powinna zawierać i jak ją skomponować, by zaciekawiła naszego odbiorcę? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.
Co powinna zawierać oferta handlowa?
Opis firmy
Po pierwsze – przedstawmy się. Na początku oferty w kliku słowach opiszmy czym zajmuje się nasza firma, jak długo działa na rynku oraz jakie cele i wartości jej przyświecają. Zaznaczmy jej wyjątkowość i postarajmy się podkreślić dlaczego wyróżnia się na tle przedsiębiorstw o podobnym profilu
Opis produktów
Po drugie – produkty, czyli najbardziej istotny element całej oferty. W jego ramach postarajmy się przekonać potencjalnego klienta do zakupu proponowanych przez nas artykułów lub usług. Chcemy, by nasz asortyment wydał mu się ciekawy, wysokojakościowy i przede wszystkim niezbędny. Pamiętajmy by zawsze kierować ofertę do konkretnego klienta – nigdy nie róbmy jej ogólnej wersji, którą w tej samej formie będziemy przedstawiać każdemu. Dowiedzmy się jakie potrzeby ma dany klient i postarajmy się na nie odpowiedzieć.
Referencje
Wielu potencjalnych klientów swoją decyzję o współpracy opiera na opinii, jaka panuje o naszej firmie. Z tego powodu do oferty handlowej dołączmy kilka listów referencyjnych, w których zadowoleni usługobiorcy polecą nasze usługi.
Teczki ofertowe, czyli jak dobrze zaprezentować ofertę firmy
Jednym z najważniejszych elementów dobrej oferty handlowej jest wrażenie jakie robi na potencjalnym kliencie. Jeśli zależy nam na sukcesie naszej firmy, nigdy nie możemy zapominać o jej odpowiednim wizerunku, a profesjonalnie i ciekawie przygotowana oferta z pewnością się do niego zalicza. Jak więc się za nią zabrać? Postawmy na teczki ofertowe.
Teczki ofertowe to prosty i elegancki sposób na zaprezentowanie proponowanych przez nas produktów i usług. Oryginalnie zaprojektowane, zwracają uwagę usługobiorcy na naszą firmę, przekonując go o naszym profesjonalnym podejściu.
Pamiętajmy, że teczka powinna się wyróżniać – nigdy nie decydujmy się na jej szarą czy czarną wersję. Przygotujmy ją w taki sposób, by natychmiast zapewniała klienta o naszej wyjątkowości, energii i chęci do działania. Sprawmy, by jej okładka odzwierciedlała charakter naszej firmy i nie ginęła w morzu podobnych teczek. Postawmy więc na oryginalność, klasę oraz odwagę – dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasze przedsiębiorstwo zostanie zauważone, a baza jego klientów szybko się powiększy!