Dzisiaj jest piątek 3 kwietnia 2020, imieniny: Ryszarda, Antoniego, Pankracego WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17426) SPORT FORUM FIRMY (5474) PRACA (27) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
4 / 2oC
Jutropogoda
8 / 2oC
Pojutrzepogoda
9 / 5oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Ślesin. Kilka tysięcy bezpłatnych masek do rozdani ... (3)Pracownicy pogotowia mają miejsce odpoczynku międz ... (4)

Pozycjonowanie strony w Google w branży sportowej - jak zwiększyć sprzedaż w prosty sposób?

Materiał promocyjny

Dodano: 14.02.2020 14:36

Dobrze zoptymalizowane SEO przynosi korzyści w każdej branży. Na dopracowaniu tej kwestii w ogromnej mierze korzysta branża sportowa. Co sprawia, że sklepy zajmujące się sprzedażą sprzętu sportowego tak bardzo zyskują na dobrym SEO?

Dbanie o SEO, czyli ogólnie rzecz ujmując, optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, to obecnie w zasadzie obowiązkowy element strategii promocyjnej w każdym biznesie. Skuteczne pozycjonowanie w sieci jest szczególnie istotne w przypadku sklepów sprzedających sprzęt sportowy – nie tylko ze względu na wysoką konkurencyjność w tym obszarze, ale również z racji specyfiki tej branży. Przyjrzyjmy się charakterystycznym cechom branży sportowej oraz ustalmy, w jaki sposób możemy pod nie zoptymalizować SEO.

Ważna zasada w pozycjonowaniu - precyzyjne frazy

W niektórych branżach dobrym rozwiązaniem jest opieranie pozycjonowania stron oraz sklepów przede wszystkim na popularnych słowach kluczowych. Sytuacja przedstawia się jednak zupełnie inaczej w przypadku internetowych sklepów sprzedających sprzęt sportowy. Wynika to z faktu, że użytkownicy poszukujący takich wyrobów często posługują się długimi frazami, nierzadko składającymi się z niezbyt popularnych słów (na przykład: „hantle kompozytowe do pilatesu 2 kg”). Wzięcie tego pod uwagę podczas dobierania słów kluczowych to znakomity sposób na to, by wyprzedzić używającą bardziej ogólnych fraz konkurencję, a co za tym idzie – zdobyć więcej klientów. Eksperci od SEO (np. http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/) przestrzegają jednak by mieć na uwadze, że konieczne jest zachowanie umiaru w kwestii słów kluczowych – ich nadmiar wychwytywany jest przez algorytmy Google, które mogą zepchnąć naszą stronę w dół wyników wyszukiwań.

Dwa kliknięcia

Dobrym pomysłem jest zadbanie o tzw. zasadę dwóch kliknięć, według której użytkownik po wejściu na naszą stronę nie musi klikać więcej niż dwa razy, by trafić na interesującą go podstronę. Dbanie o tą kwestię przynosi podwójną korzyść. Po pierwsze, znacząco rosną nasze szanse na to, że użytkownik dokona zakupu, a po drugie, dobrze wpłyniemy na naszą optymalizację SEO. Wspomniane już algorytmy Google obsługujące pozycjonowanie sklepów internetowych traktują preferencyjnie strony o przejrzystym, łatwym w obsłudze interfejsie. Specjaliści od SEO zwracają także uwagę na odpowiednie przygotowywanie opisów produktów. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie dwóch opisów – jeden zawierający krótką charakterystykę produktu, umieszczony obok zdjęcia, oraz drugi, bardziej szczegółowy, zamieszczony pod nim.

Podążając za trendami w Google

Kolejną rzeczą odróżniającą branżę sportową od innych jest jej sezonowość – różne pory roku oznaczają zmiany w poziomie popularności poszczególnych produktów. Dodajmy do tego fakt, że Google bardzo często wprowadza zmiany do swoich algorytmów. Tym sposobem powinien nam wyklarować się obraz branży, w której optymalizacja SEO musi być prowadzona nieustannie i na bieżąco. Branża sportowa to też obszar, którym szczególnie łatwo poprawić widoczność sklepu internetowego w Google poprzez prowadzenia bloga oraz obecności na mediach społecznościowych. Pojawianie się nowych trendów czy też odbywające się imprezy sportowe to znakomita okazja do tego, by wypromować produkty z powiązanych z nimi kategorii poprzez zamieszczanie powiązanych z nimi treści.

Branża sportowa to obszar w którym walka o wysokie miejsce na liście wyszukiwań jest szczególnie zacięta: konkurujące w niej firmy muszą zmagać się nie tylko ze swoimi rywalami, ale również ze zmieniającymi się nieustannie trendami. Opłaca się zatem zapewnić sobie przewagę, inwestując we współpracę z agencjami specjalizującymi się w pozycjonowaniu serwisów WWW.

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:pozycjnonowanie,   seo,   google

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.