Dzisiaj jest sobota 30 maja 2020, imieniny: Feliksa, Ferdynanda, Zdzisława WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (18020) SPORT FORUM FIRMY (5492) PRACA (17) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
12 / 11oC
Jutropogoda
18 / 11oC
Pojutrzepogoda
17 / 9oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Znamy dokładną datę powrotu Igora Jakubowskiego na ... (0)Pogoda według Kazimierza Gmerka. Wyjątkowo zimny m ...

Cynk: co warto o nim wiedzieć?

Materiał promocyjny

Dodano: 3.04.2020 10:57
  • Cynk: co warto o nim wiedzieć?
Cynk wspiera odporność organizmu, może też w znacznym stopniu wpłynąć na nasz wygląd. Jest jednym z najważniejszym mikroelementów, bez których nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.

Co warto wiedzieć na jego temat? Jakie produkty spożywcze powinniśmy włączyć do swego menu, by uniknąć problemów z jego niedoborem?

Cynk i jego właściwości

Cynk ma ogromny wpływ na to, w jaki sposób funkcjonuje nasz organizm. Wiadomo, że jego obecność ma istotny wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego, może nas też ochronić przed problemami związanymi ze zbyt wysokim ciśnieniem. Zdrowa dieta, w której cynk pojawia się w odpowiednich ilościach, ma też istotny wpływ na pracę naszej trzustki oraz innych organów wewnętrznych. Po cynk warto sięgać ze względu na skuteczność, z jaką chroni nas on przed rozwojem chorób o podłożu reumatycznym, oraz wtedy, gdy chcemy w naturalny sposób zadbać o piękny wygląd. Cynk ma świetny wpływ na stan naszej skóry, przy czym wyjątkową skutecznością odznacza się on w walce z trądzikiem oraz owrzodzeniami. Zdrowa dieta, bazująca na produktach będących dobrym źródłem cynku, może nas też ochronić przed problemami z osłabionymi włosami oraz łamliwymi paznokciami.

Jak rozpoznać, że nasz organizm potrzebuje więcej cynku?

Niedobory cynku wiążą się z licznymi problemami – nie tylko zdrowotnymi. Mniejsza odporność organizmu oznacza częstsze choroby, niepokojącym objawem jest też ciągłe zmęczenie oraz nasilające się problemy z koncentracją. Gorszy wygląd skóry, osłabienie włosów i paznokci, problemy z trądzikiem i zajady – oto kolejne objawy mogące świadczyć o tym, iż w naszej diecie pojawia się zbyt mało cynku. Co możemy zrobić? Sięgnąć po suplementy diety z cynkiem lub włączyć do swego menu więcej produktów spożywczych, w których jest on godnie reprezentowany.

Jakie produkty spożywcze będą najlepszym źródłem cynku?

Jednym z najlepszych źródeł cynku są ostrygi i inne owoce morza, warto jednak pamiętać, że ten mikroelement pojawia się też w ziarnach słonecznika oraz w pestkach dyni. Sporo cynku można znaleźć w orzechach, sezamie oraz w kakao. Warto też sięgać po zarodki pszenne, które mogą się okazać wspaniałym dodatkiem do wielu sałatek, surówek i kanapek. Warto po nie sięgać, a im częściej będziemy to robić, tym lepiej dla nas i dla naszego zdrowia.

Cynk to ważny składnik zdrowej diety, a jego niedobory mogą sprawić nam wiele problemów. Dla pięknego wyglądu oraz dla utrzymania dobrej formy warto zadbać o to, by w naszym jadłospisie jego źródła pojawiały się możliwie jak najczęściej.

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:sport,   zdrowie,   cynk,   dieta,   suplementy

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.