Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościNie słuchamy reklamy. Naprawdę?

Nie słuchamy reklamy. Naprawdę?

Materiał promocyjny

Dodano:
Nie słuchamy reklamy. Naprawdę?

W tym roku aż 36 proc. Polaków ograniczyło do siebie dostęp reklam w internecie przez stosowanie adblocków. Liczba osób niechętnych agresywnym reklamom rośnie. Z danych IAB Polska wynika, że w stosunku do roku poprzedniego, w 2016 r. przyrost był aż siedmioprocentowy. Wydawcy starają się walczyć z adblockami, które zmniejszają ich dochody blisko o połowę. A reklamodawcy? Coraz chętniej sięgają po formę promocji, która radzi sobie całkiem dobrze z naszym wrodzonym oportunizmem. Jaką?

Nie słuchamy reklamy. Naprawdę?

W tym roku aż 36 proc. Polaków ograniczyło do siebie dostęp reklam w internecie przez stosowanie adblocków. Liczba osób niechętnych agresywnym reklamom rośnie. Z danych IAB Polska wynika, że w stosunku do roku poprzedniego, w 2016 r. przyrost był aż siedmioprocentowy. Wydawcy starają się walczyć z adblockami, które zmniejszają ich dochody blisko o połowę. A reklamodawcy? Coraz chętniej sięgają po formę promocji, która radzi sobie całkiem dobrze z naszym wrodzonym oportunizmem. Jaką?

Dlaczego tradycyjne reklamy wkurzają?

Kiedy internauta ma problem sięga do wyszukiwarki, a dzięki niej trafia na blogi, strony internetowe, fora, platformy i tym podobne miejsca. Tam czekają na niego informacje, które pomogą mu wyjść z kłopotu. Robi to błyskawicznie i w czasie dogodnym dla niego samego.

Internauci nie lubią agresywnych kampanii reklamowych, które nie dość, że często bywają w danym czasie i temu konkretnemu użytkownikowi do niczego niepotrzebne, to na domiar złego powodują problemy techniczne z otwarciem stron i przeczytaniem interesującego tekstu.

Kwestią równie ważną jest zaufanie pokładane w treści wyszukane samodzielnie i brak ufności wobec reklam. Reklama, za którą marka zapłaciła nie może być równie wiarygodna jak słowa innego użytkownika internetu, który na forum, czy też na blogu polecił jakiś produkt.

Sprytny content marketing

Wiele treści w internecie pochodzi od osób prywatnych, które istotnie, z serca podpowiadają innym, jak poradzić sobie w określonej sytuacji. Coraz więcej przydatnych informacji uzyskujemy jednak od firm. Zmieniając podejście do internautów, marki nie kuszą już wytartymi sloganami. W zamian dostarczają porad, raportów, opracowań, infografik, e-booków, itp.

Kto pierwszy wyciągnie pomocną dłoń?

Działania, na których koncentrują się firmy to z jednej strony tworzenie treści, a z drugiej promocja własnych mediów, czyli stron internetowych, platform, blogów, etc. Skuteczność tych mediów uzależniona jest od zasięgu oddziaływania, liczby stałych czytelników, czy pozycji w wyszukiwarkach. Im wyżej znajduje się dana firma na liście wyników, tym większa jest szansa, ze to właśnie z jej pomocy skorzysta użytkownik. W celu zwiększenia atrakcyjności i siły mediów wykorzystuje się specjalistów z firm podobnych do tej https://www.internetum.com/marketing/. Tu opracowuje się strategię, która dzięki takim narzędziom jak SEO, PPC, e-mail, PR, content marketing ma umocnić pozycję marki w internecie i pomóc jej zaistnieć w świadomości czytelnika.

Przyjazna promocja

Reklama tradycyjna jest o kilka kroków za content marketingiem. Wydawcy mają przyzwolenie internautów na reklamy, ale nie takie, które zabierają im czas, nie oferując nic w zamian. Content marketing oferuje całe bogactwo korzyści, cyt.: „W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, który poszukuje bezpośredniego kontaktu z klientem, content marketing rozpoczyna dialog oparty na słuchaniu potrzeb klienta” - https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/ . Klient, który uzyska bezinteresowne wsparcie od marki jest skłonny szybciej jej zaufać, uznać za eksperta, odwdzięczyć się lojalnością. Bliższe wzajemne relacje i pozytywne emocje przeobrażają się w dłuższą znajomość, która może przypominać coś w rodzaju przyjaźni.


 

Nie słuchamy reklamy. Naprawdę?
Czytaj więcej na temat:materiał promocyjny
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole