Skocz do zawartości
Polska

Wybory samorządowe 2024 na LM.pl

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościSport to zdrowie - poznaj firmy, które promują sport i sportowców

Sport to zdrowie - poznaj firmy, które promują sport i sportowców

Materiał promocyjny

Dodano:
Sport to zdrowie - poznaj firmy, które promują sport i sportowców

Koncentracja na treningach, siła mentalna i dobrze zbilansowana dieta to jedne z najważniejszych elementów sukcesu każdego sportowca. Wielu biegaczy, siatkarzy czy piłkarzy otrzymuje także wsparcie od firm zainteresowanych promocją sportu i zdrowego trybu życia. Poznaj niektóre z nich!

Sport to zdrowie - poznaj firmy, które promują sport i sportowców

Dlaczego tak bardzo kochamy sport?

Aktywność fizyczna pozwala utrzymać organizm w nienagannej kondycji, zachować smukłą sylwetkę oraz odreagować stres, jaki nagromadziliśmy w ciągu całego pracowitego tygodnia. Wielu entuzjastów aktywnego wypoczynku coraz chętniej bierze udział w amatorskich wydarzeniach sportowych, chociażby takich jak biegi, maratony i triathlony. Od czasu do czasu warto jednak poza treningami na świeżym powietrzu pokusić się o obejrzenie poczynań zawodowych sportowców. Wielu z nich ma swoich patronów, a reprezentacyjne koszulki opatrzone są ich logo. Promocja sportu świetnie wpisuje się zresztą w strategię marketingową firm z najróżniejszych branż, nic dziwnego zatem, że polskiej reprezentacji siatkarzy patronuje Polski Koncern Naftowy „Orlen”, a sieć sklepów Biedronka sponsoruje kadrę piłkarską. Obie drużyny narodowe w ostatnich latach dały nam ogrom radości i niezapomniane emocje, z dwoma kulminacyjnymi momentami – wygraną na mistrzostwach świata w siatkówce i pomyślnym przejściem eliminacji do EURO 2016 w piłce nożnej. Poza nazwiskami najważniejszych graczy i decydującymi momentami poszczególnych meczy, w głowach wiernych kibiców pozostały na pewno także logo firm sponsorujących naszych ulubieńców.

Nutrilite Team i AC Milan wspierany przez Amway

Przedsiębiorstwa, które decydują się na sponsorowanie sportowców, poza promocją zdrowego stylu życia i aktywnych form wypoczynku, chcą także inwestować w rozwój poszczególnych dyscyplin. Globalną marką, która od lat wspiera sport i zawodowych sportowców, jest lider sprzedaży bezpośredniej Amway i jego marka suplementów diety Nutrilite, jedna z linii produktów tej firmy. Co istotne, dla entuzjastów aktywnego wypoczynku marka założyła także społeczność Nutrilite Team, w której mile widziane są wszystkie osoby zainteresowane zdrowym stylem życia. Członkiem tej znakomitej „drużyny” jest legenda piłki nożnej, Brazylijczyk Ronaldinho, m.in. mistrz świata i zwycięzca Ligi Mistrzów. Marka Nutrilite oficjalnie wspiera także zawodników klubu AC Milan, którzy na co dzień korzystają z tych suplementów. Współpraca Amway z włoskim zespołem rozpoczęła się w 2008 roku wraz z założeniem, że dla każdego z zawodników przygotowany zostanie spersonalizowany plan odżywiania i suplementacja diety dostosowana do jego potrzeb. Amway i marka Nutrilite wspólnie z nowoczesnym centrum naukowym MilanLab pracują nad polepszeniem kondycji piłkarzy, zapobieganiem powstawaniu urazów i przyspieszeniem ich powrotu do formy po kontuzji.

Amway zainicjował również światowy raport przedsiębiorczości, o którym poczytasz więcej między innymi tutaj: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/913617,swiatowy-raport-amway.html

Firmy, które promują sport i sportowców

Jak wygląda sponsorowanie innych dyscyplin? Polscy szczypiorniści mogą np. liczyć na bardzo duże wsparcie PGNiG. W 2010 roku Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zostało sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej, co oznacza, że towarzyszy reprezentacjom seniorskim i młodzieżowym w tej dyscyplinie. Spółka jest poza tym fundatorem tytularnym Pucharu Polski i Superligi. Firmy działające w naszym kraju partnerują także kadrze olimpijskiej. Sponsorem strategicznym polskich olimpijczyków jest Kulczyk Investments, sponsorem tytularnym – Lotto, a sponsorem platynowym – Orlen. Warto również wymienić Tauron, Peugeot i Tyskie, a także firmę 4F, która stworzyła kolekcję olimpijską. Głównym partnerem medycznym kadry olimpijskiej jest z kolei Grupa LUX MED.

Partnerowanie sportowcom w swoje działania promocyjne na stałe wpisali także światowi giganci. Brytyjski koncern telekomunikacyjny Vodafone towarzyszy zespołowi Ferrari w wyścigach Formuła 1, natomiast koreański producent sprzętu elektronicznego Samsung wspiera wiele drużyn piłkarskich, koszykarskich i siatkarskich, sponsorował nawet australijską reprezentację na letnią olimpiadę, która odbyła się w 2012 roku w Londynie. W szranki o najbardziej lukratywne kontrakty sponsorskie stają konkurujące ze sobą globalne biznesy: o logo na ubraniach znanych sportowców walczą m.in. Coca-Cola i Pepsi, a także Puma, Adidas i Reebok. Dla przykładu, Pepsi partneruje lidze futbolu amerykańskiego NFL, której wcześniejszym sponsorem była Coca-Cola. Tę drugą kojarzymy z kolei z igrzyskami olimpijskimi. Producenci odzieży i obuwia sportowego również znani są ze wspierania sportu – Puma sponsoruje m.in. Usaina Bolta, najszybszego człowieka na świecie, Adidas towarzyszy wielu imprezom organizowanym przez FIFA, a Reebok partneruje licznym zespołom z lig NBA, NHL i NFL.

Każdy piłkarz, siatkarz czy hokeista musi dbać o doskonałe samopoczucie, razem z dietetykiem szczególnie dokładnie przyglądając się swojemu codziennemu menu i jego suplementacji. Tylko systematyczne treningi w połączeniu z dbałością o doskonałe zdrowie i samopoczucie pozwolą zasmakować słodyczy zwycięstwa i chronią przed goryczą porażki.

Czytaj więcej na temat:sport, zdrowie, promocja sportu
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole