Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościJak zmieniły się nawyki konsumentów w czasie pandemii koronawirusa?

Jak zmieniły się nawyki konsumentów w czasie pandemii koronawirusa?

Materiał promocyjny

Dodano:
Jak zmieniły się nawyki konsumentów w czasie pandemii koronawirusa?

Czy pandemia wirusa zmieniła podejście do zakupów? Jakie zakupy preferują konsumenci i jakie są ich aktualne oczekiwania?

Ostatnie miesiące sprawiły, że wiele branż upadło, w Polsce zamknięto ogrom firm, przez co mnóstwo osób straciło swoje źródło utrzymania. To wszystko wpłynęło na nastroje społeczne, jak i zmianę niektórych tendencji, w tym także zakupowych.

Co więcej, przy okazji wzrosły ceny, jak i podejście do sposobu kupowania. Dostępne raporty wykazują, że coraz więcej osób zaufało zakupom online, a także zmniejszyło częstotliwość wizyt w sklepie, zastępując to robieniem większych zakupów co kilka dni.

W raporcie „E-commerce w czasie kryzysu” 37 procent Polaków wskazało, że uważa zakupy online za dużo bezpieczniejsze niż te tradycyjne. Okres pandemii zmienił podejście do decyzji zakupowych konsumentów, wpłynął na to, jakie kanały sprzedaży wybierają, a także jak planują swoje codzienne zakupy. Dla wielu osób był to czas przetestowania nowych rozwiązań i wybrania tych, które są najlepiej dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Popularność zakupów online

Okres kwarantanny znacząco zmienił zwyczaje konsumentów. Z racji tego, że możliwości robienia zakupów były dość ograniczone oraz związane z licznymi obostrzeniami, wiele osób skierowało się w stronę zakupów w internecie. Ekspertyza opublikowana przez Open Eyes Economy Summit dotycząca zmian w kanałach dystrybucji spowodowanych przez pandemię SARS-CoV-2 wykazuje, że w porównaniu z lutym 2020 roku udział sprzedaży internetowej wzrósł z 5,6 proc. w lutym br. do 8,1 proc. w marcu br. Co istotne, ten udział ciągle się zwiększa.

O ile sklepy stacjonarne w dobie pandemii mogły liczyć się ze stratami, to sklepy online cieszyły się zwiększonym ruchem. Klienci docenili fakt, że mogą zrobić najważniejsze zakupy bez wychodzenia z domu, a zamówienie zostanie im dostarczone pod same drzwi - często w formie bezkontaktowej dostawy.

Tym samym wielu konsumentów nie tyle zrezygnowało zupełnie z zakupów stacjonarnych, jednak ograniczyło ich ilość i chętnie wybierało zakupy przez internet, nawet jeśli wcześniej miało do tego inne podejście.

Wiele sklepów stacjonarnych przez okres pandemii zdecydowało się także na dowóz swoich produktów, a także udoskonalenie dostępnych już kanałów sprzedaży, wprowadzając dodatkowe opcje dostawy, czy automatyzując poszczególne procesy sprzedażowe.

Rosnące ceny

Pandemia ma ogromny wpływ na konsumentów, nie tylko wpływając na sposób, w jaki dokonują zakupów, ale także i rzeczy, które kupują.

Nie da się ukryć, że koronawirus i związane z nim ograniczenia wpłynął negatywnie na gospodarkę całej Europy. Wielu trudności doświadczyli w tym także rolnicy, jak i producenci żywności.

Efektem tego są podwyższone ceny podstawowych produktów. Francuskie stowarzyszenie konsumenckie UFC - Que Choisir podało, że od czasu ograniczeń we Francji wrosły między innymi ceny warzyw i owoców. Banany są o 12 procent droższe, a podstawowe warzywa kosztują nawet do 10 proc. więcej.

Takie podwyżki cen żywności wynikają z problemów z zatrudnieniem pracowników sezonowych, a także paniki związanej z początkiem epidemii, która doprowadziła do tego, że w sklepach zaczęło brakować wielu towarów. Niestety, na razie nic nie wskazuje na to, by ceny te miały być porównywalne do tych sprzed epidemii.

Lepiej zaplanowane zakupy stacjonarne

Czas kwarantanny wywołał także zmianę podejścia do zakupów stacjonarnych. Aktualnie większość konsumentów lepiej planuje takie zakupy oraz udaje się na nie rzadziej, robiąc np. raz na tydzień większe zakupy na kilka dni.

Takie podejście do zakupów wymaga odpowiedniej organizacji raz wcześniejszego zaplanowania posiłków - tak by w czasie tego jednego wyjścia do sklepu kupić wszystko to, czego naprawdę potrzebujemy.

Z uwagi na to, że podstawowe produkty kosztują coraz więcej, a sytuacja związana z pandemią wirusa nie jest dalej zażegnana, rozsądne kupowanie dalej jest w cenie i nie da się ukryć - będzie coraz popularniejsze, także z konieczności.

W tym celu warto korzystać z gazetek sklepów, w których najczęściej robisz zakupy. Zestawienie gazetek z Lidla, Kauflandu i innych marketów znajdziesz na stronie Kupino.pl.

Korzystając z gazetek online, wybierasz ekologiczne rozwiązanie, a także mądrze planujesz swoje zakupy, jak i wydatki. Dzięki temu oszczędzasz pieniądze, kupujesz to, co faktycznie potrzebujesz, a na koniec - nie marnujesz żywności. To ma ogromny wpływ nie tylko na Ciebie, ale i na całą planetę.

Przeglądanie gazetki Kaufland, czy Lidla to metoda na zaplanowanie zakupów od A do Z. Często sklepy te oferują sezonowe promocje, co pozwala łatwiej ułożyć menu na kolejne dni. Co więcej, dzięki takiej wiedzy o promocjach można bez problemu zakupić taniej ulubione produkty, gdy tylko będzie na nie obniżka ceny.

To, co wydarzyło się w ostatnich miesiącach, a także konsekwencje kwarantanny tak naprawdę będziemy odczuwać jeszcze przez długi czas. W tym trudnym okresie nawyki konsumentów pewnie dalej będą się zmieniać. Ze względu na rosnące ceny i fakt, że wiele osób straciło swoje źródło utrzymania, konieczne będzie inne podejście do zakupów, które skupia się na planowaniu i rozsądnym dysponowaniem budżetem. W tym pomogą gazetki z ofertami dostępne w sieci. Ten sposób organizacji zakupów z miesiąca na miesiąc robi się coraz popularniejszy i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja będzie się tylko nasilać.

Czytaj więcej na temat:koronawirus, konsumenci, zakupy
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole