Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plSportBudowanie barykad i mostów

Budowanie barykad i mostów

Materiał Partnera

Dodano:
Budowanie barykad i mostów
Budowanie barykad i mostów

Chcesz osiągnąć sukces w swoim biznesie? Masz dwie drogi: pokonać amazon.com (jeśli zajmujesz się akurat handlem internetowym) i stać się nowym liderem, albo budować wytrwale lojalność klientów. Jeżeli nie masz szans na to pierwsze, skieruj swoją energię na pozytywne zaistnienie w świadomości klienta.

- Gdy klient chce zareklamować produkt przeznaczony dla pań w jesieni życia – mówi przedstawicielka strony internetowej kobietapo60.pl – musi od razu pomyśleć o naszym serwisie.

Koncentruj się na wzbudzaniu dobrych emocji. Jak to zrobić? Kieruj się dwiema głównymi zasadami.

Pierwsza zasada: nie wciskaj klientowi bubla, który po uruchomieniu szybko odmawia posłuszeństwa. Nie prowadź też usługi tak, by jej efekt szybko prysnął jak banka mydlana.

Klient powinien wrócić do ciebie, gdy chce kupić coś nowego, a nie wtedy, gdy ma o coś pretensje - twierdzi przedstawiciel firmy zaluzjedrewniane.net.

Jeżeli zajmujesz się handlem jest zrozumiałe, że chcesz mieć szeroki asortyment, by dopasować go do każdej kieszeni. Nie sprzedawaj jednak rzeczy, o których sam masz złe zdanie. Gdy zajmujesz się usługami miej świadomość, że zastosowanie materiałów czy części słabej jakości, wpłynie na negatywną opinię nie o ich producencie, a o tobie.

Druga zasada: klient już w trakcie pierwszej rozmowy musi odczuć, że jesteś po jego stronie. - Często dobrym sposobem na zdobycie klienta jest wspólne ponarzekanie – śmieją się w festekipa.pl.

Postaw barykadę i stań z klientem po tej samej stronie.

Tutaj może przydać się bubel z zasady pierwszej. Ponarzekaj, że dostajesz od producenta coś, co wstydzisz się oferować. Możesz wtedy pokazać artykuł droższy, który z czystym sumieniem polecasz. Podziel się z klientem twoim osobistym doświadczeniem, gdy sam kupiłeś coś, co bardzo szybko uległo awarii. Każdy klient trzyma w zanadrzu podobne historie i chętnie je opowiada. Stajecie razem po tej samej stronie barykady.

Można też budować mosty, mimochodem wspomnieć o swoich upodobaniach, zachęcić klienta, by ujawnił swoje. Ale uwaga: ostrożnie z polityką! Tu stąpa się po cienkim lodzie. - Kilka na marginesie rzuconych słów pozwala poznać zainteresowania klienta – zdradzają panie ze sklepu internetowego butterfly-mag.com.

Polecamy sport, współmałżonek, problemy z dorastającymi dziećmi i ukochane zwierzątko. To tematy, które zawsze chwytają. Pracownice tego sklepu mają zresztą ułatwione zadanie – firma zajmuje się z sukcesami sprzedażą atestowanych wyrobów do terapii biomagnetycznej, a zdrowie jest także tematem, na którym znają się przecież wszyscy.

Budujecie most, by jako sojusznicy, pokonać nurty procesu sprzedaży.

Zapytasz, a gdzie tu profesjonalizm w obsłudze klienta? To przecież strata czasu. Odpowiadamy: powiedz to sprzedawcy na kairskim bazarze, który zanim zapyta, co chcesz u niego kupić, zaprasza na herbatę i chwali Lewandowskiego, a tobie głupio go pożegnać z pustymi rękami. Porównaj jego i swoje wyniki sprzedaży i sam sobie odpowiedz na to pytanie.

- Skuteczność to nie tylko sprzedanie usługi – twierdzi właściciel sieci serwisów komputerowych w Krakowie itnaprawy.pl. – To sprawienie, żeby z następnym zmówieniem klient zgłosił się do ciebie, a nie do kogoś innego. A gdzie ma przyjść, jak nie do człowieka, który myśli tak samo jak on?

Czytaj więcej na temat:biznes, pieniądze, negocjacje, sprzedaż
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole