Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościAgenci pomogą im znaleźć klucze do sejfu

Agenci pomogą im znaleźć klucze do sejfu

Dodano:
Agenci pomogą im znaleźć klucze do sejfu

Zwykłą lekcję informatyki zamienią jutro w przygodę. Technikum Informatyczne w Zespole Szkół Technicznych w Kole organizuje w czwartek grę miejską.

Zwykłą lekcję informatyki zamienią jutro w przygodę. Technikum Informatyczne w Zespole Szkół Technicznych w Kole organizuje w czwartek grę miejską.

- Gra organizowana przez nauczycieli przedmiotów informatycznych to pomysł na lekcję inaczej. Zamiast zeszytów i książek przyszli technicy będą wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności w praktycznych zadaniach poza murami szkoły – wyjaśnia Marcin Żyliński z Zespołu Szkół Technicznych w Kole.

W czwartek od godziny 9.00 na ulicach Koła będzie można spotkać cztery rywalizujące ze sobą drużyny. Scenariusz gry oparty jest na poszukiwaniach siedmiu agentów. Po znalezieniu któregoś z nich drużyna otrzyma każdorazowo zadanie z dziedziny informatyki, logiki, kryptologii i pokrewnych, które będzie musiała wykonać, aby otrzymać specjalny klucz. Rywalizacja na ulicach miasta polegać będzie na zgromadzeniu jak największej liczby takich kluczy. Zarówno w poszukiwaniu agentów jak i rozwiązywaniu zadań młodzieży przyjdzie z pomocą technologia informatyczna. Każda grupa wyposażona będzie w urządzenia mobilne i multimedialne, korzystać będzie również ze stałego dostępu do sieci internet oraz nawigacji GPS.

- Chcemy pokazać, że właściwie wykorzystana informatyka i telekomunikacja mogą być fascynujące. Dzięki skrupulatnie przygotowanemu scenariuszowi, zamienimy czwartkowe lekcje w misję, a misję w przygodę - powiedział Marcin Żyliński, nauczyciel, jeden z twórców gry.

Po zmaganiach miejskich drużyny wezmą udział w finale, który rozegrany zostanie w sztabie gry - świetlicy szkolnej. Za pomocą zgromadzonych kluczy uczestnicy będą musieli rozszyfrować hasło, które posłuży do otwarcia sejfu. Cała operacja będzie realizowana z użyciem komputerów. Drużyna, która otworzy sejf pierwsza wygra całą zabawę, a na zwycięzców czeka nagroda.

- Z pewnością całodniowe współzawodnictwo da młodzieży wiele radości i wszyscy będą się dobrze bawić. Dla nauczyciela nie ma nic cenniejszego jak nauka z uśmiechem na twarzy - podsumowali przygotowania Szymon Rybiński i Zbigniew Pawłowski, współtwórcy gry.

Od samego rana przebieg gry będzie można śledzić online w serwisie szkoły pod adresem www.zst-kolo.pl/relacje/infogra-2015.

Foto: Steven Lewis

Agenci pomogą im znaleźć klucze do sejfu
Przeczytaj również:Ślubowanie w mundurach
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole