Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościBez spalin, z pełną mocą. Pierwsza stacja wodorowa oficjalnie otwarta

Bez spalin, z pełną mocą. Pierwsza stacja wodorowa oficjalnie otwarta

Dodano: , Żródło: LM.pl
Bez spalin, z pełną mocą. Pierwsza stacja wodorowa oficjalnie otwarta
ze pak

Pierwsza stacja tankowania wodoru otwarta dla kierowców w Warszawie. Zbudowała ją i uruchomiła Grupa Polsat Plus i Grupa ZE PAK.

Nie Emituję Spalin, Oczyszczam – NESO. Pod taką marką budowana będzie sieć stacji tankowania wodoru dla samochodów i autobusów. Pierwszy taki punkt zlokalizowany na warszawskim Ursynowie został oficjalnie otwarty.

- Cała przełomowość polega na tym, że użytkowanie samochodu wodorowego nie różni się znacznie od użytkowania samochodu spalinowego. Nie zmieniamy doświadczenia użytkownika. Samochód wodorowy tankujemy tylko kilka minut i mamy zasięg ponad 600 km - mówi Maciej Stec, wiceprezes ds. strategicznych Grupy Polsat Plus i Członek Rady Nadzorczej Grupy ZE PAK - Samochody wodorowe są wyposażone w silnik elektryczny tak jak samochody elektryczne na baterie, ale właśnie różnicą jest sposób dostarczania energii. Samochody, które powszechnie rozumie się jako elektryczne są napędzane z wielkich baterii, a samochód wodorowy ma swoją własną „małą” elektrownię i ich nie potrzebuje. W ogniwie paliwowym wodór łączy się z tlenem z powietrza i na bieżąco jest produkowana energia. Samochód wodorowy ma jedynie małą baterię, kilkadziesiąt razy mniejszą niż samochody elektryczne na baterie, która jedynie odzyskuje energię z hamowania. Silnik elektryczny w samochodzie wodorowym jest napędzany prądem, który wytwarza się w czasie jazdy. Samochód wodorowy jeżdżący na zielony wodór nie dość, że nie emituje spalin to jeszcze oczyszcza powietrze – dodaje Maciej Stec.

Stacja NESO jest w pełni samoobsługowa i w dużym stopniu samowystarczalna energetycznie. Panele słoneczne zainstalowane na stacji o mocy 19 kW dostarczają prąd do stacji, a magazyny energii o pojemności 60 kWh mogą przechowywać jej nadwyżki. Dystrybutor z ciśnieniem 700 bar jest przeznaczony do tankowania samochodów, a ten o ciśnieniu 350 bar - autobusów. Wodór do stacji jest dostarczany przy pomocy wodorowozów, które przewożą jednorazowo nawet 1000 kg H2. Autobusy i samochody napędzane zielonym wodorem nie emitują spalin, a dodatkowo oczyszczają powietrze. Nie emitują trujących substancji – poza CO2 to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły, w szczególności drobne pyły PM 2,5.

fot. Grupa Polsat Plus

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole