Dzisiaj jest niedziela 25 października 2020, imieniny: Darii, Wilhelminy, Sambora WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (16307) SPORT FORUM FIRMY (5543) PRACA (53) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
15 / 9oC
Jutropogoda
15 / 11oC
Pojutrzepogoda
12 / 7oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Nowy autobus elektryczny testowany w Koninie. Kurs ... (0)378 dni od ostatniej wygranej Górnika. W Gnieźnie ... (0)

PKP SA o budowie centrum komunikacyjno-handlowego w Koninie

Dodano: 22.09.2020 16:25

Doczekaliśmy się odpowiedzi PKP SA w sprawie budowy centrum handlowo - komunkacyjnego w Koninie. Publikujemy więc w całości informację, która nadeszła z Biura Komunikacji PKP SA. 

Zarząd PKP S.A. podjął decyzję w zakresie ustaleń warunków biznesowych niezbędnych do realizacji przyszłej inwestycji, co ma niebagatelne znaczenie w kontekście dalszych działań związanych z projektem i otwiera ostatni etap ustaleń związanych z aportem nieruchomości do spółki celowej. Przekazanie aportem nieruchomości będzie musiało zostać poprzedzone odpowiednimi zgodami korporacyjnymi, a także spełnieniem procedur wymaganych przepisami prawa, włącznie z wyrażaniem zgody w tym zakresie przez właściwe ministerstwo.  

Spółka, która została zawiązana na potrzeby realizacji inwestycji jest na etapie wyboru generalnego wykonawcy prac budowlanych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to budowa obiektów powinna rozpocząć się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 roku. Natomiast nowe obiekty powinny być udostępnione mieszkańcom w drugiej połowie 2022 roku.

Planowana inwestycja w Koninie (między ulicą Kolejową a istniejącymi torami kolejowymi) obejmuje realizację parku handlowego Dekada zintegrowanego z dworcem PKP i PKS wraz z towarzyszącym parkingiem dla samochodów osobowych, infrastrukturą techniczną i drogami dojazdowymi. W związku z realizacją nowej zabudowy przewiduje się rozbiórkę istniejącej na nieruchomości zabudowy. Inwestycja podzielona została na dwie zasadnicze części - handlową oraz kolejową obejmującą budowę nowego dworca kolejowego.

Część handlowa obiektu została zaprojektowana jako obiekt jednokondygnacyjny i niepodpiwniczony, obejmujący lokale handlowo – usługowe o łącznej powierzchni najmu ok. 5.500 m2, zaprojektowane w zabudowie szeregowej wzdłuż torów kolejowych. Szereg ten tworzyć mają przeszklone witryny wraz z szyldami reklamowymi i zadaszeniem od strefy wejściowej zorganizowanej od strony południowej.

Nowy budynek dworca kolejowego został zaprojektowany w centralnej części budynku parku handlowego. Główne wejście do budynku dworca kolejowego zaplanowano od strony południowej, bezpośrednio z parkingu naziemnego. Wnętrze dworca kolejowego stanowić mają strefa przeznaczona dla podróżnych oraz zaplecze socjalne przeznaczone dla pracowników i podróżnych (m.in. publiczne toalety).

W zachodniej części kompleksu handlowego przewidziano lokal mający pełnić funkcję dworca PKS. Jego powierzchnię zaprojektowano z uwzględnieniem poczekalni dla podróżnych, kas biletowych wraz z pomieszczeniami socjalnymi oraz strefą gastronomiczną. W projekcie uwzględniono realizację naziemnego parkingu przeznaczonego dla samochodów osobowych na około 170 miejsc parkingowych. Ponadto, przewidziano lokalizację dodatkowego parkingu na dachu budynku parku handlowego na około 80 miejsc parkingowych. Parking ten będzie służył także podróżnym korzystającym z komunikacji kolejowej.

Oczywiście dla realizacji całego przedsięwzięcia konieczne będzie przekazanie przez PKP S.A. aportem nieruchomości do spółki celowej, które będzie musiało zostać poprzedzone odpowiednimi zgodami korporacyjnymi, a także spełnieniem procedur wymaganych przepisami prawa, włącznie z wyrażaniem zgody w tym zakresie przez właściwe ministerstwo.  

  • PKP SA o budowie centrum komunikacyjno-handlowego w Koninie

autor: Anna Pilarska

e-mail: a.pilarska@firma.lm.pl

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:PKP,   dworzec PKP,   dworzec Konin,   Dekada Konin,   komunikacja



DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Typowy bełkot korporacyjny, z którego niewiele wynika. Czyli jeśli już to będziemy mieć pseudoaneksik dworcowy z kilkoma prowincjonalnymi sklepikami - całość będzie przypominać w porywach Biedronkę czy Lidla i „pięknie” się wkomponuje z paskudnym tunelem dworcowym z zadaszeniem z blachy falistej. Ten szarobury zlepek nawiąże swoim wyglądem i funkcjonalnością oraz jakością do początku lat 90 czyli bezguścia, tandety i wiecznego brudu!!! I niestety będziemy musieli się z tego cieszyć bo przez następne 40 - 50 lat będzie to paskudztwo szpecić centrum miasta bardziej od obecnego dworca, który mimo 43 lat istnienia bez żadnego remontu z jednym malowaniem dzięki społecznikom i tak jest lepszy!!!
Dodano: 22.09.2020 20:09    Przez: TGV
Prostszy, mniejszy i tańszy (z ostatniej wersji)... Wizualnie zmieni się również elewacja, będzie prostsza od wcześniejszej.Dużą zmianą jest przeniesienie hali dla pasażerów. Wcześniej miała być ona połączona bezpośrednio z wyjściem na perony. Według aktualnego projektu koncepcja będzie bardziej przypominać to, jak dworzec wygląda obecnie - czyli z peronów, tunelem, pasażerowie będą wychodzić na zewnątrz, a następnie oddzielnym wejściem wchodzić do hali dworcowej..., no i masz, A MIAŁO TAK BYĆ PO AMERYKAŃSKU !!!
Dodano: 22.09.2020 21:07    Przez: Matilan
PKP zwleka,bo za siedem lat nasza dworcowa chałupka zyska status zabytku i "mimo najszczerszych chęci" nie będzie można jej ruszyć.I dobrze-łapy precz od naszego dworczyka.
Dodano: 22.09.2020 20:16    Przez: Kasiulka
Na dobry początek proponuje posprzątać wyremontowany tunel, pomimo nowych płytek nadal wygląda jak plac budowy. Firma remontowa pozbierała worki i odpady ale te plamy, pył na płatkach to przesada.
Dodano: 23.09.2020 11:15    Przez: An sa
tunel wygląda tragicznie... posadzka zalana tłustymi plamami, kafelki się ganiają tak nierówno położone, nagłośnienie to jeden jazgot nic nie idzie zrozumieć. Maskara ale to co wyczytałem to dworzec PKP nie będzie lepszy 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴
Dodano: 23.09.2020 13:18    Przez: ~mieszkaniec

KOMENTARZE

Typowy bełkot korporacyjny, z którego niewiele wynika. Czyli jeśli już to będziemy mieć pseudoaneksik dworcowy z kilkoma prowincjonalnymi sklepikami - całość będzie przypominać w porywach Biedronkę czy Lidla i „pięknie” się wkomponuje z paskudnym tunelem dworcowym z zadaszeniem z blachy falistej. Ten szarobury zlepek nawiąże swoim wyglądem i funkcjonalnością oraz jakością do początku lat 90 czyli bezguścia, tandety i wiecznego brudu!!! I niestety będziemy musieli się z tego cieszyć bo przez następne 40 - 50 lat będzie to paskudztwo szpecić centrum miasta bardziej od obecnego dworca, który mimo 43 lat istnienia bez żadnego remontu z jednym malowaniem dzięki społecznikom i tak jest lepszy!!!
Dodano: 22.09.2020 20:09    Przez: TGV
PKP zwleka,bo za siedem lat nasza dworcowa chałupka zyska status zabytku i "mimo najszczerszych chęci" nie będzie można jej ruszyć.I dobrze-łapy precz od naszego dworczyka.
Dodano: 22.09.2020 20:16    Przez: Kasiulka
Prostszy, mniejszy i tańszy (z ostatniej wersji)... Wizualnie zmieni się również elewacja, będzie prostsza od wcześniejszej.Dużą zmianą jest przeniesienie hali dla pasażerów. Wcześniej miała być ona połączona bezpośrednio z wyjściem na perony. Według aktualnego projektu koncepcja będzie bardziej przypominać to, jak dworzec wygląda obecnie - czyli z peronów, tunelem, pasażerowie będą wychodzić na zewnątrz, a następnie oddzielnym wejściem wchodzić do hali dworcowej..., no i masz, A MIAŁO TAK BYĆ PO AMERYKAŃSKU !!!
Dodano: 22.09.2020 21:07    Przez: Matilan
Na dobry początek proponuje posprzątać wyremontowany tunel, pomimo nowych płytek nadal wygląda jak plac budowy. Firma remontowa pozbierała worki i odpady ale te plamy, pył na płatkach to przesada.
Dodano: 23.09.2020 11:15    Przez: An sa
tunel wygląda tragicznie... posadzka zalana tłustymi plamami, kafelki się ganiają tak nierówno położone, nagłośnienie to jeden jazgot nic nie idzie zrozumieć. Maskara ale to co wyczytałem to dworzec PKP nie będzie lepszy 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴
Dodano: 23.09.2020 13:18    Przez: ~mieszkaniec
Nowego dworca nigdy nie będzie,więc PKP niech zajmie się lepiej punktualnością pociągów,bo z tego wszystkiego ludzie wpadają we wściekłość i rzucają się pod taki spóźniony pociąg,który przez to spóźnia się jeszcze bardziej.
Dodano: 23.09.2020 13:54    Przez: szkarlatyna
My jesteśmy tylko od zapewnień- odpowiednie zgody, spełnienienie procedur czyli który to już kolejny etap ustaleń! Nowego dworca nigdy nie będzie, nowy dworzec nigdy nie zaistnieje... A po nas choćby i potop oto nasze logo!
Dodano: 23.09.2020 16:44    Przez: PKP

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.