Skocz do zawartości

Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!

PILNE

Zbiórki w regionie konińskim. Sprawdź, jak możesz pomóc i gdzie przekazać dary

LM.plWiadomościMożna już składać wniosek na bon energetyczny. Jak to zrobić i kto go dostanie?

Można już składać wniosek na bon energetyczny. Jak to zrobić i kto go dostanie?

Dodano: , Żródło: LM.pl
Można już składać wniosek na bon energetyczny. Jak to zrobić i kto go dostanie?
Energia

Od 1 sierpnia można składać wnioski na bon energetyczny, czyli dofinansowanie do rachunków za energię elektryczną. Można to zrobić w formie papierowej lub elektronicznej.

Bon energetyczny to jednorazowe dofinansowanie do rachunków za energię elektryczną. Wnioski składać można od 1 sierpnia do 30 września. Wysokość dofinansowania jest zależna od liczby osób mieszkających w gospodarstwie domowym i źródła ciepła – wyższe dofinansowanie otrzymają osoby posiadające źródło ciepła zasilane energią elektryczną. Wysokość jednorazowego bonu wynosi od 300 do 1200 zł.

Dofinansowanie mogą otrzymać osoby mieszkające w gospodarstwie domowym, w którym dochód na osobę nie przekracza 2500 zł netto (w gospodarstwie jednoosobowym) lub 1700 zł netto (w gospodarstwie wieloosobowym). W przypadku przekroczenia tych progów wniosek również można złożyć. Obowiązuje wtedy zasada złotówka za złotówkę – wysokość bonu zostanie pomniejszona o kwotę przekraczającą dochód.

Wniosek o bon energetyczny złożyć można na trzy sposoby:

  • osobiście w urzędzie gminy. W przypadku Konina instytucją przyjmującą wnioski jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie przy ul. Przyjaźni 5. Należy udać się do pokoju nr 18 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 15.00. Wzór wniosku można pobrać z tej strony, wydrukować go i wypełnić.
  • wniosek można również złożyć przez Internet na tej stronie. Wystarczy kliknąć przycisk „Złóż wniosek”, a następnie wybrać jedną z metod – przez profil zaufany, aplikację mObywatel, bankowość elektroniczną, e-Dowód lub eID. Składając wniosek przez Internet należy go podpisać podpisem zaufanym, podpisem osobistym (e-dowodem) lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  • ostatni sposób to platforma ePUAP. Należy wybrać profil swojego urzędu gminy lub instytucji, która przyjmuje wnioski, a następnie w zakładce „Sprawy ogólne” kliknąć „Pisma do urzędu”. Do pisma ogólnego należy dołączyć wniosek jako załącznik.

Do wniosku trzeba przygotować dane wszystkich członków swojego gospodarstwa domowego (imiona, nazwiska, numery PESEL lub numery dokumentów tożsamości – jeśli ktoś nie ma numeru PESEL), adres gospodarstwa domowego, dane kontaktowe (nieobowiązkowe), adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, na który mają być przelane pieniądze i informację o rodzajach dochodów gospodarstwa domowego.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole