Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościPierwsza kampania Google Ads? 5 porad dla początkujących

Pierwsza kampania Google Ads? 5 porad dla początkujących

Materiał promocyjny

Dodano:
Pierwsza kampania Google Ads? 5 porad dla początkujących
materiał promocyjny

Z pomocą kampanii Google Ads można skuteczniej docierać do grupy docelowej za pośrednictwem Internetu. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe i sposoby dopasowania fraz sprawiają, że ruch na stronie wzrasta, a produkty w sklepie lepiej się sprzedają. Kampania Google Ads to narzędzie uniwersalne, które sprawdza się praktycznie w każdej branży. Jeśli chcesz z niej skorzystać po raz pierwszy, sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas przygotowywania reklam Google Ads.

1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Słowa kluczowe to podstawa w Google. To dzięki nim użytkownicy docierają do interesujących ich treści i wchodzą na odpowiednie strony. W przypadku kampanii Google Ads słowa kluczowe powinny być dobierane również ze względu na wynik jakości. Jakość frazy jest wysoka, jeżeli słowo kluczowe jest często klikane przez użytkowników. Im więcej osób wchodzi na stronę na podstawie danego wyniku, tym niższy jednostkowy koszt wyświetlenia reklamy.

Źle dopasowane słowa kluczowe uniemożliwiają użytkownikom docieranie do treści, których poszukują. Jeśli w kampanii wykorzystasz frazę rower, a Twoja oferta obejmuje jedynie odzież dla cyklistów, liczba wejść na stronę będzie znikoma. W takim przypadku Google nie zarabia, gdyż nie nalicza opłat za kliknięcia, a odnalezienie Twojej strony za pośrednictwem wyszukiwarki staje się trudniejsze.

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

2. Nie konkuruj sam ze sobą

W Twojej ofercie znajduje się kilkadziesiąt modeli kurtek na różne pory roku lub kilka typów rowerów dla dorosłych? Pamiętaj, by nie używać w kampaniach dla podobnych produktów tych samych fraz, nawet gdy tego typu towary znajdują się w Twoim asortymencie. Jeśli wybierzesz tę samą frazę dla każdego z modeli kurtek, koszty kampanii Google Ads będą znacznie wyższe, a jej efektywność mniejsza. Staniesz się konkurencją sam dla siebie.

Używanie tych samych słów kluczowych w kampaniach Google Ads dla podobnych produktów ze Twojej oferty sprawia, że Google podnosi stawki za każde kliknięcie w reklamę. Konkurencja dla danej frazy jest sztucznie zawyżona. Firmy z tej samej branży również płacą więcej za kampanię, jednak ostatecznie najwięcej traci reklamodawca, który wielokrotnie powtórzył tę samą frazę dla swoich produktów. Powtarzające się frazy możesz szybko usunąć w interfejsie lub edytorze Google Ads.

3. Kontroluj wydatki na słowa kluczowe

Wydatki na reklamę Google Ads powinny być zoptymalizowane pod kątem skuteczności. Jeśli wybrane przez Ciebie słowo kluczowe nie przynosi oczekiwanych rezultatów, powinieneś usunąć je ze swojej listy. Na bieżąco sprawdzaj, czy fraza jest klikana i czy wybierający ją użytkownicy decydują się na zakup. Jeżeli ruch na stronie wzrósł, słowo kluczowe jest klikane, lecz sprzedaż pozostaje taka sama jak wcześniej, prawdopodobnie fraza przyciąga nieodpowiednią grupę użytkowników.

Usunięcie frazy kluczowej z listy to rozwiązanie również w przypadku, gdy dane słowo nie generuje ruchu. Rzadkie kliknięcia bez konwersji wartościowego ruchu i sprzedaży to znak, że fraza powinna być zastąpiona inną. Ocena wydatków na konkretne słowa kluczowe jest możliwa już po kilku tygodniach od wdrożenia kampanii Google Ads.

Kontroluj wydatki na słowa kluczowe

4. Uważaj na homonimy

Kampania Google Ads opiera się na słowach, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. W języku polskim pisownia i wymowa części słów o różnych znaczeniach jest taka sama. Reklamy Google Ads powinny być zatem jak najbardziej precyzyjne. Bez dbałości o dokładność dopasowań Twoja strona wyświetli się użytkownikom, którzy poszukują zpełnie innych towarów. Kampania oparta na homonimach bez dodatkowych określeń nie ma szans powodzenia. Na frazę "myszka" użytkownicy odnajdą zarówno myszki komputerowe, jak i zwierzęta oraz zabawki dla kotów. Podobnie jest w przypadku frazy "golf" - użytkownicy natrafią zarówno na strony z odzieżą, jak i na witryny związane ze sportem.

Jeśli tworzysz kampanię Google Ads na frazę "myszka", dodaj do niej określenie "komputerowa", "dla kota", "zabawka" lub "domowa". W ten sposób przedstawisz ofertę precyzyjnie dobranej grupie docelowej. Unikniesz ponoszenia kosztów na reklamowanie myszy komputerowej użytkownikom, którzy szukają zabawki myszy dla kota lub gryzonia do samodzielnej hodowli w domu.

5. Korzystaj z różnych rodzajów dopasowania frazy

W kampanii Google Ads określasz, jaka powinna być zgodność wyników z Twoimi słowami kluczowymi. Do wyboru masz dopasowanie: swobodne, zmodyfikowane swobodne, dopasowanie frazy i dokładne dopasowanie. W swobodnym dopasowaniu reklamy wyświetlają się użytkownikom, nawet gdy słowa kluczowe przez nich podane nie są takie same jak używane przez Ciebie w kampanii. Co to oznacza? Do kampanii na frazę "kurtki męskie zimowe" dotrą zarówno użytkownicy, którzy wpiszą w wyszukiwarkę "kurtki męskie na zimę", jak i "kurtki dla mężczyzn zimowe". Reklamy pojawią się również jako dopasowanie do fraz z błędami ortograficznymi. Takie dopasowania przyciągają wielu użytkowników, jednak mogą generować ruch, którego wartość będzie znikoma, co przełoży się na zbędne koszty. Zmodyfikowane swobodne dopasowanie nieco ogranicza liczbę dopasowań, dlatego zmniejsza liczbę kliknięć. Jednocześnie usuwa ruch, którego wartość była niewielka ze względu na brak wzrostu sprzedaży.

Dopasowanie frazy polega na wyświetlaniu reklam po podaniu słów kluczowych w określonej kolejności. Licytacja frazy jest dzięki temu tańsza, jednak liczba kliknięć jest niewielka w porównaniu do swobodnych dopasowań. Pamiętaj, że dopasowanie frazy oznacza, że użytkownik wejdzie na Twoją stronę, jeśli wpisze w wyszukiwarkę "mysz dla gracza", jednak nie zobaczy Twojej oferty, gdy poda zmodyfikowaną frazę "mysz komputerowa dla gracza". Dokładne dopasowanie polega z kolei na wyświetleniu reklamy wyłącznie po podaniu danego słowa kluczowego lub jego drobnej wariacji bez zmiany znaczenia całej frazy.

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole