Skocz do zawartości
Polska

Wybory samorządowe 2024 na LM.pl

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plSportSery, które możesz jeść, jeśli masz wysoki poziom cholesteroludietetyków.

Sery, które możesz jeść, jeśli masz wysoki poziom cholesteroludietetyków.

Materiał promocyjny

Dodano:
Sery, które możesz jeść, jeśli masz wysoki poziom cholesteroludietetyków.
Materiał promocyjny

Pewnie słyszałeś motto: "wszystko z umiarem". Dotyczy to oczywiście wszystkich produktów spożywczych i (niestety) obejmuje również ser. Jednak większość serów zawiera więcej tłuszczów nasyconych i sodu, co nie jest najlepszym wyborem, jeśli masz wysoki poziom cholesterolu.

Jeśli masz obawy co do poziomu cholesterolu, nie oznacza to, że ser powinien zniknąć z Twojego menu.

Wiele rodzajów sera, takich jak parmezan czy ser pleśniowy, ma wyższą zawartość tłuszczu i cholesterolu. Te sery są również bogate i bardzo aromatyczne, więc nie potrzebujesz dużo, żeby się nimi nasycić! Jedna rozdrobniona lub pokruszona łyżka stołowa tych wysoce aromatycznych serów to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli jednak szukasz sera, który mógłbyś jeść codziennie i cieszyć się nim w większych porcjach - zwłaszcza jeśli masz wysoki poziom cholesterolu - poniżej znajdziesz sześć propozycji, które według dietetyków są lepszym wyborem.

Mozzarella

Mozzarella, ma niską zawartość tłuszczów nasyconych - tylko 3 gramy. Co najlepsze, mozzarella zawiera tylko 15 miligramów cholesterolu, co jest szczególnie niską wartością w porównaniu z wieloma innymi rodzajami sera. Ten smaczny ser zawiera dobroczynne kultury bakterii, takie jak Lactobacillus, które są świetne dla zdrowia jelit. Pomaga również zmniejszyć stan zapalny, co jest idealne dla naczyń krwionośnych i zdrowia serca https://esomed.pl/ktory-alkohol-ma-najmniej-kalorii/

Twarożek

Twarożek może być doskonałym wyborem dla zdrowia układu krążenia, ponieważ zawiera dużo białka i mniej tłuszczu. Zaleca się wybieranie twarogu z kulturami bakterii, aby uzyskać korzyści z żywych, aktywnych kultur bakterii dla mikrobiomu jelitowego, który, jak sugerują badania, jest powiązany ze zdrowiem serca.

Feta

Bogaty smak fety oznacza, że niewielka ilość wystarcza na długo; możesz użyć mniejszej ilości tego sera w swoich daniach, ale nadal będziesz cieszyć się wspaniałym smakiem. Możesz dodać do sałatek pokruszoną fetę, połączyć z owocami lub dodać do talerza trochę produktów, mieszając fetę ze świeżymi pomidorkami cherry.

Częściowo odtłuszczony ser ricotta

Kolejnym serem jest częściowo odtłuszczony ser ricotta, ponieważ zawiera 19 miligramów cholesterolu na 1/4 filiżanki i 3,5 grama tłuszczów nasyconych, co czyni go niższym niż inne sery. Część ricotty ma kremową konsystencję, dzięki czemu świetnie nadaje się jako dodatek do makaronu zamiast ciężkiej śmietany. Ponadto, ponieważ ricotta nadaje się do smarowania, można jej użyć w paluszkach selerowych zamiast serka śmietankowego, aby zwiększyć ilość białka i zmniejszyć ilość tłuszczu całkowitego i nasyconego esomed.pl

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole