Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościCzym wyróżnia się dobra agencja SEO?

Czym wyróżnia się dobra agencja SEO?

Materiał promocyjny

Dodano:
Czym wyróżnia się dobra agencja SEO?

Przeniesienie firmy do Internetu wiąże się z realną możliwością zwiększenia ilości odbiorców w porównaniu z prowadzeniem działalności wyłącznie w formie stacjonarnej. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że samo stworzenie swojego miejsca w sieci – strony wizytówki czy sklepu online - nie jest równoznaczne z tym, że każdy użytkownik na to miejsce trafi. Aby zostać zauważonym przez internautów, najpierw trzeba przyciągnąć do siebie roboty sieciowe, które zaindeksują dane zawarte na stronie i umieszczą je w bazie wyszukiwarki. Wówczas, będą one widoczne w bezpłatnych wynikach wyszukiwania po wpisaniu w oknie wyszukiwarki frazy związanej z konkretną branżą i tematyką serwisu. Choć brzmi to jak bardzo skomplikowana procedura, to z pomocą profesjonalnej agencji SEO, może zostać przeprowadzona sprawnie i bez konieczności zbędnego angażowania właściciela danej domeny. Jak więc rozpoznać agencję, która pokieruje przyszłością witryny tak, aby osiągnęła satysfakcjonujące wyniki? Czym powinna wyróżniać się skuteczna agencja interaktywna?

Kompleksowość działań

Profesjonalna agencja SEO zatrudnia bądź ściśle współpracuje ze specjalistami w różnych dziedzinach, dlatego w ramach jednej umowy z klientem jest w stanie zaproponować mu przeprowadzenie audytu strony internetowej, optymalizacji technicznej, pozycjonowania oraz właściwego doboru słów kluczowych, które najlepiej oddają charakter i tematykę danej witryny. Co więcej, często za pośrednictwem agencji możliwe jest zlecenie utworzenia unikalnych treści, tekstów blogowych czy artykułów sponsorowanych, które korzystnie wpływają na ostateczną pozycję strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a także na budowanie wiarygodności wśród internautów. Zdjęcie odpowiedzialności z klienta za podejmowanie decyzji w sprawach, na które nie ma wystarczającej wiedzy (np. wytyczne dotyczące zamawianych u copywritera treści), jest wyjątkowym udogodnieniem. Stosunkowo częstą praktyką jest również kontaktowanie klientów z partnerami biznesowymi, np. web developerami, którzy tworzą strony internetowe. Ma to miejsce w sytuacji, kiedy pozycjoner zapoznając się z aktualną budową strony stwierdzi, że lepszym rozwiązaniem będzie stworzenie zupełnie nowej strony. Kluczowa jest tutaj analiza historii witryny w sieci, ponieważ neutralizowanie efektów pochopnych działań (które mogą rzutować na pogarszającą się widoczność) bywa bardzo czasochłonne. Stąd propozycja stworzenia nowej strony nie powinna być odbierana jako próba narażenia klienta na dodatkowe koszty, ale jako sposób szybszego osiągnięcia wyznaczonych celów.

Transparentność działań

Klienci zgłaszający się do agencji SEO są różni – część orientuje się w sprawach związanych z Internetem, wie, na czym polega pozycjonowanie i jakie efekty chce osiągnąć podejmując współpracę, natomiast część klientów to osoby, dla których świat SEO jest zupełnie obcy, ale słyszeli, że warto zadbać o widoczność witryny w sieci, dlatego też zgłosili się z prośbą o pomoc. Niezależnie od stopnia zaangażowania klientów, transparentność podejmowanych działań jest kluczowa dla zbudowania współpracy opartej na zaufaniu. Klient musi mieć świadomość, jakich profitów może się spodziewać, co jest do osiągnięcia, a co absolutnie nie oraz jaki jest orientacyjny czas, po którym efekty zaczną być widoczne. Pozycjoner powinien zapoznać klienta z realizowaną strategią SEO, omówić metody, zakres prac i zmiany niezbędne do wdrożenia. Co ważne, doświadczony specjalista nigdy nie zagwarantuje klientowi 100% skuteczności i wspomni o czynnikach, które są od niego niezależne. Korzystając z takich narzędzi jak, np. Google Analytics, Senuto czy Google Search Console można zaobserwować, jaka jest generalna tendencja, jeśli chodzi o widoczność strony - wzrostowa lub spadkowa. Przedstawienie zachodzących zmian w formie raportu będzie wystarczającym potwierdzeniem podejmowanych prac, nawet jeśli ich wyniki nie będą w pełni satysfakcjonujące.

Etyczność działań

W przypadku branży związanej z SEO, szybkie i spektakularne efekty są mniej pożądane niż konsekwentnie i rozsądnie zaplanowana strategia. Dzieje się tak, ponieważ zbyt intensywnie prowadzone działania (zwane Black Hat SEO) mogą zostać uznane przez roboty sieciowe za nienaturalne. W konsekwencji należy spodziewać się nałożenia kary lub całkowitego usunięcia strony z bazy wyszukiwarki. W praktyce oznacza to, że witryna przestanie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie prowadzone zgodnie z etyką i obowiązującymi wytycznymi (White Hat SEO) jest procesem długotrwałym, a profity są dostrzegalne dopiero po pewnym czasie. Na korzyść takiego sposobu działania przemawia jednak fakt, iż skrupulatnie wypracowane pozycje z reguły utrzymują się dłużej. Jest to oczywiście pewna niedogodność i powód, dla którego współprace na usługi SEO nie zawsze są kontynuowane. Wynika to niestety z niewiedzy klienta i nieprofesjonalnego podejścia agencji, która nie uprzedziła, że taka sytuacja jest naturalna. Przejrzystość i rzetelność działań oraz zaufanie do specjalistów, którym powierzona została strona są kluczowymi wartościami, dającymi gwarancję owocnej współpracy.

Przeczytaj również:Na czym polega audyt SEO?
Czytaj więcej na temat:seo, marketing, internet, biznes
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole