Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościNowoczesne urządzenia do kontrolowania pracownika

Nowoczesne urządzenia do kontrolowania pracownika

Materiał promocyjny

Dodano:
Nowoczesne urządzenia do kontrolowania pracownika

Podstawowym obowiązkiem każdego pracownika jest sumienne i staranne wykonywanie swoich obowiązków, a także stosowanie się do poleceń przełożonego. W niektórych branżach, szczególnie w przypadku stanowisk opierających się na pracy w terenie, zdalnie lub przez telefon, trudno jest jednak sprawdzić rzetelność zatrudnionych osób. Aby to zmienić, niezbędne jest zastosowanie urządzenia lub oprogramowania monitorującego, które pozwoli kontrolować czynności wykonywane przez podwładnego.

Dlaczego kontrola pracowników jest potrzebna na niektórych stanowiskach?

Pracodawca ma prawo wymagać od pracownika, aby wykorzystywał czas pracy zgodnie z powierzonymi mu obowiązkami. Z tego względu na większości stanowiskach dozwolone jest monitorowanie działań podwładnego w celu sprawdzenia jakości obsługi klienta lub sposobu użytkowania powierzonego sprzętu, pod warunkiem poszanowania praw do prywatności oraz dóbr osobistych. Do wyjątków zaliczyć można jedynie profesje, takie jak psycholog, lekarz, detektyw czy adwokat, które objęte są obowiązkiem tajemnicy zawodowej. Decydując się na kontrolę pracownika koniecznie trzeba go o tym poinformować przed rozpoczęciem stosowania danej metody.

Monitoring pracowników w miejscu pracy to obecnie wyjątkowo powszechne zjawisko. Takie metody uzasadnione są różnymi okolicznościami, szczególnie ochroną mienia pracodawcy czy poprawą organizacji i optymalizacji procesu pracy. Stosowanie środków kontroli podwładnych powinno zawsze wynikać z obiektywnej, faktycznej i prawnie usprawiedliwionej potrzeby, a przy tym nie naruszać sfery prywatności pracownika oraz odbywać się jedynie w godzinach pracy. Aby w pełni zabezpieczyć się przed możliwością naruszenia dobra osobistego, warto swoje działania poprzedzić odpowiednimi zapiskami w umowie określającymi zakres kontrolowania.

Jakie są najczęstsze metody kontrolowania pracowników?

Obecnie istnieje wiele metod kontrolowania pracowników, dzięki czemu łatwo można dopasować odpowiednie rozwiązanie do indywidualnych potrzeb. Monitorowanie nie polega jedynie na obecności kamery, ale też podpinaniu urządzeń i instalacji specjalnych oprogramowań, które mają możliwość śledzenia czynności podejmowanych na komputerze, nagrywania rozmów telefonicznych, a także zapisywania SMS-ów i e-maili czy namierzania lokalizacji telefonu lub samochodu służbowego. Stosowanie takich zabiegów może skutecznie pomóc w ochronie mienia, badaniu rzetelności pracownika oraz podnoszeniu jakości obsługi klientów.

Chcąc nagrywać rozmowy pracowników, powinno się wskazać prawnie uzasadniony cel. Do takich przykładów zaliczyć można konieczność zawierania umów przez telefon w imieniu firmy lub kiedy rozmowa ma wpływ na dobro oraz sferę praw i obowiązków pracodawcy. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku stosowania kamer monitoringu w miejscu pracy. Uzasadnienie prawne można znaleźć w ochronie mienia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem, szczególnie w sklepach i miejscach użyteczności publicznej. Nie dozwolone jest jedynie instalacja monitoringu w pomieszczeniach, takich jak toalety czy szatnie. Innym sposobem legalnej kontroli pracownika może być monitorowanie komputera lub blokada niektórych stron internetowych.

Wybierz wysokiej jakości urządzenia do kontrolowania pracowników w sklepie internetowym SpyShop!

W sklepie detektywistycznym SpyShop dostępne są rozmaite urządzenia i oprogramowania, które doskonale sprawdzą się, aby kontrolować pracę zatrudnionych osób i chronić firmowe mienie. Jednym z najchętniej wybieranych urządzeń jest monitoring wideo. Taka propozycja szczególnie przydatna jest w supermarketach, sklepach, zakładach produkcyjnych czy na magazynach, gdzie istnieje największe ryzyko kradzieży. Dodatkowo stosując tę metodę można zmotywować pracowników do cięższej pracy. Na stanowiskach biurowych i informatycznych ciekawym rozwiązaniem może być z kolei monitorowanie działań podejmowanych na służbowym komputerze.

Każdemu pracodawcy zależy na tym, aby standardy obsługi klienta w jego firmie były na jak najwyższym poziomie. W tym celu dobrym pomysłem może być zastosowanie podsłuchów, które pozwolą na nagrywanie rozmów z klientami. Ma to szczególne znaczenie w przypadku świadczenia usług call-center, a także zawierania umów w imieniu firmy lub udzielania pomocy technicznej przez telefon. Jeśli obowiązki zatrudnionych osób związane są z pracą w terenie, a przy tym pracownicy otrzymali służbowy samochód lub telefon, idealnym rozwiązaniem jest montaż nadajnika GPS. Urządzenie umożliwia wgląd w lokalizację, dzięki czemu można sprawdzić położenie podwładnych w godzinach ich pracy.

Nowoczesne urządzenia do kontrolowania pracownika
Czytaj więcej na temat:biznes, praca, pieniądze, oszczędności
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole