Dzisiaj jest piątek 25 września 2020, imieniny: Aurelii, Kleofasa, Władysława WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (18088) SPORT FORUM FIRMY (5536) PRACA (67) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
13 / 12oC
Jutropogoda
18 / 15oC
Pojutrzepogoda
20 / 16oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Zielonym do góry. Specjalna aplikacja do segregacj ... (0)Konin. Zdezynfekowano budynek II Liceum Ogólnokszt ... (3)

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

KONIN JEST NASZ

Dodano: 18.02.2020 17:33

Kierowcy wciąż mają problemy z poruszaniem się na skrzyżowaniu Przemysłowej i Paderewskiego, na którym w sobotę zmieniono organizację ruchu. Przez większość czasu jazda po nim jest w miarę płynna, ale w godzinach szczytu od strony Zatorza i Pątnowa tworzą się duże (jak na Konin) korki. ZDM będzie jeszcze modyfikował przyjęte rozwiązania, ale możliwości manewru są niewielkie.

Nowa organizacja ruchu obowiązuje w tym miejscu od soboty, ale dopiero wczoraj, kiedy na drogach pojawili się kierowcy wracający z pracy, przeszła poważny sprawdzian. Na Zatorzu korek sięgał Galerii nad Jeziorem, od strony Pątnowa miał długość kilku kilometrów.

Ponieważ wielu kierowców nie wie, jak jechać, spróbuję opisać nową organizację ruchu w tym miejscu punkt po punkcie. W tym celu podzieliłem mapki, przygotowane na tę okoliczność przez ZDM, na mniejsze fragmenty.

Najpierw wjazd na skrzyżowanie Przemysłowej i Paderewskiego od strony starego wiaduktu a więc od centrum miasta. Do tej pory mieliśmy do wyboru trzy pasy: prawy do jazdy prosto (kierunek: Maliniec, Pątnów) oraz dwa z lewej do skrętu na Zatorze. Teraz wszystkie te trzy pasy zostały zamknięte dla ruchu pojazdów, a kierowcy już od zjazdu na stację paliw mają do dyspozycji dwa pasy oznaczone żółtym kolorem (il. 1 i fot. 2): prawy do jazdy prosto (Maliniec, Pątnów), lewy do skrętu w lewo (kierunek: Zatorze).

Do tego momentu wszystko jest proste i czytelne. Ale chwilę później, bo zaledwie trzydzieści metrów dalej oba te pasy prowadzą nas w lewo na jezdnię do tej pory służącą do poruszania się w przeciwnym kierunku (fot. 3 i 4). Na kolejnej ilustracji (nr 5) widać bardzo wyraźnie, że pasem do tej pory służącym kierowcom do zjazdu na stację paliw, pojedziemy prosto, a środkowym – w lewo. Przy takim rozwiązaniu kierowcom jadącym z przeciwka został tylko jeden pas ruchu.

Następna ilustracja (nr 6) pokazuje już samo skrzyżowanie. Dla jadących prosto sytuacja jest jasna. Ponieważ na wschodniej (prawej) jezdni zaczęły się prace budowlane, kierowcy jadą przed siebie (fot. 7), omijając wysepkę z lewej (a nie prawej) strony, pasem do tej pory służącym do jazdy w przeciwnym kierunku. Na właściwą jezdnię wracają dopiero za wysepką (fot. 8). Doświadczenia tych kilku dni pokazują, że tutaj kierowcy nie mają problemów.

Czytelne jest też rozwiązanie dla ruchu z północy na południe (il. 9). Ponieważ skrajny lewy pas służy teraz pojazdom z przeciwka, kierowcy jadą dwoma pasami: prawym do skrętu w prawo na Zatorze i dotychczasowym środkowym do jazdy prosto w stronę wiaduktu i centrum Konina (fot. 10 i 11). Ten jeden pas jest jednocześnie wąskim gardłem nowej organizacji ruchu w tym miejscu, bo w godzinach szczytu, które w Koninie przypadają na czas powrotu mieszkańców z pracy, tworzą się tam wielokilometrowe korki. Które w tym miejscu występowały zawsze, ale teraz są jeszcze większe. Rekordziści wracali wczoraj z pracy w hucie 45 minut, a z elektrowni Pątnów nawet godzinę. Już łatwiej jest przejechać ulicą Kleczewską, gdzie w miejscu obowiązywania ruchu wahadłowego też trzeba spędzić trochę czasu.

następna
strona 1/2
Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach
Slajd 1/26

Do tej pory na jezdni prowadzącej w stronę skrzyżowania Przemysłowej z Paderewskiego mieliśmy do wyboru trzy pasy: prawy do jazdy prosto (kierunek: Maliniec, Pątnów) oraz dwa z lewej do skrętu na Zatorze. Teraz wszystkie te trzy pasy zostały zamknięte dla ruchu pojazdów, a kierowcy już od zjazdu na stację paliw mają do dyspozycji dwa pasy oznaczone żółtym kolorem: prawy do jazdy prosto (Maliniec, Pątnów) i lewy do skrętu w lewo (kierunek: Zatorze).

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 1 z 26

Do tej pory na jezdni prowadzącej w stronę skrzyżowania Przemysłowej z Paderewskiego mieliśmy do wyboru trzy pasy: prawy do jazdy prosto (kierunek: Maliniec, Pątnów) oraz dwa z lewej do skrętu na Zatorze. Teraz wszystkie te trzy pasy zostały zamknięte dla ruchu pojazdów, a kierowcy już od zjazdu na stację paliw mają do dyspozycji dwa pasy oznaczone żółtym kolorem: prawy do jazdy prosto (Maliniec, Pątnów) i lewy do skrętu w lewo (kierunek: Zatorze).

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 2 z 26

Do tej pory na jezdni prowadzącej w stronę skrzyżowania Przemysłowej z Paderewskiego mieliśmy do wyboru trzy pasy: prawy do jazdy prosto (kierunek: Maliniec, Pątnów) oraz dwa z lewej do skrętu na Zatorze. Teraz wszystkie te trzy pasy zostały zamknięte dla ruchu pojazdów, a kierowcy już od zjazdu na stację paliw mają do dyspozycji dwa pasy oznaczone żółtym kolorem: prawy do jazdy prosto (Maliniec, Pątnów) i lewy do skrętu w lewo (kierunek: Zatorze).

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 3 z 26

Trzydzieści metrów dalej nowe pasy prowadzą kierowców w lewo, na jezdnię do tej pory służącą do poruszania się w przeciwnym kierunku

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 4 z 26

Trzydzieści metrów dalej nowe pasy prowadzą kierowców w lewo, na jezdnię do tej pory służącą do poruszania się w przeciwnym kierunku

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 5 z 26

Pasem ulicy Przemysłowej do tej pory służącym kierowcom do zjazdu na stację paliw, pojedziemy prosto, a środkowym – w lewo. Przy takim rozwiązaniu kierowcom jadącym z przeciwka został tylko jeden pas ruchu.

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 6 z 26

Dla jadących prosto sytuacja jest jasna. Ponieważ na wschodniej (prawej) jezdni zaczęły się prace budowlane, kierowcy jadą przed siebie, omijając wysepkę z lewej (a nie prawej) strony, pasem do tej pory służącym do jazdy w przeciwnym kierunku.

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 7 z 26

Dla jadących prosto sytuacja jest jasna. Ponieważ na wschodniej (prawej) jezdni zaczęły się prace budowlane, kierowcy jadą przed siebie

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 8 z 26

Po przejechaniu skrzyżowania ulicą Przemysłową w stronę Niesłusza, kierowcy omijają wysepkę z lewej (a nie prawej) strony, pasem do tej pory służącym do jazdy w przeciwnym kierunku. Na właściwą jezdnię wracają dopiero za wysepką 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 9 z 26

Ruch z północy na południe i w drugą stronę nie sprawia kierowcom problemów

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 10 z 26

Ponieważ skrajny lewy pas służy teraz pojazdom z przeciwka, kierowcy jadą dwoma pasami: prawym do skrętu w prawo na Zatorze i dotychczasowym środkowym do jazdy prosto w stronę wiaduktu i centrum Konina 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 11 z 26

Ponieważ skrajny lewy pas służy teraz pojazdom z przeciwka, kierowcy jadą dwoma pasami: prawym do skrętu w prawo na Zatorze i dotychczasowym środkowym do jazdy prosto w stronę wiaduktu i centrum Konina

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 12 z 26

O ile z pokonywaniem skrzyżowania Przemysłowej i Paderewskiego z południa na północ i w drugą stronę kierowcy nie mają problemów, to zdecydowanie gorzej radzą sobie przy skręcaniu w lewo, szczególnie z Przemysłowej na Zatorze 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 13 z 26

Skręcając z Przemysłowej w Paderewskiego większość kierowców wjeżdża odruchowo w lewy pas, bo cała ta jezdnia służyła do tej pory do tego manewru. Tymczasem po zmianie obowiązuje na niej ruch dwukierunkowy 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 14 z 26

Skręcając z Przemysłowej w Paderewskiego większość kierowców wjeżdża odruchowo w lewy pas, bo cała ta jezdnia służyła do tej pory do tego manewru. Tymczasem po zmianie obowiązuje na niej ruch dwukierunkowy 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 15 z 26

Do tej pory cała prawa jezdnia ulicy Paderewskiego w tym miejscu służyła kierowcom do skrętu w lewo. Teraz skręcić można tylko w prawy pas, bo lewym jadą samochody z naprzeciwka.

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 16 z 26

Znaki poziome, czyli strzałki prosto i w prawo, pokazują, że z Paderewskiego w Torową można skręcić tylko w prawo 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 17 z 26

Znaki poziome, czyli strzałki prosto i w prawo, pokazują, że z Paderewskiego w Torową można skręcić tylko w prawo 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 18 z 26

Na Paderewskiego tworzą się od czasu do czasu nieduże korki, sięgające ronda przy Galerii nad Jeziorem

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 19 z 26

Na Paderewskiego tworzą się od czasu do czasu nieduże korki, sięgające ronda przy Galerii nad Jeziorem, 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 20 z 26

Zwężenie ulicy Paderewskiego następuje dopiero za przejściem dla pieszych, tuż przed ulicą Torową 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 21 z 26

Zwężenie ulicy Paderewskiego następuje dopiero za przejściem dla pieszych, tuż przed ulicą Torową 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 22 z 26

Linia przerywana sugeruje, że z Paderewskiego można skręcić również w lewo w ulicę Torową

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 23 z 26

Jeśli ktoś chce z Paderewskiego jechać w lewo (w stronę Niesłusza i dalej), winien wjechać z lewej strony wysepki 

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 24 z 26

Po wyjechaniu w lewo z Padrewskiego, na Przemysłowej należy wjechać w pas na lewo od wysepki

Przebudowa skrzyżowania: Jeździmy pod prąd i stoimy w korkach

slajd 25 z 26

Na koniec jedna uwaga na temat wyjazdu z ulicy Torowej w Paderewskiego. Otóż po obu stronach obowiązuje tam nakaz skrętu w prawo, a więc nie można jechać prosto ani tym bardziej skręcać w lewo, co kierowcy robią teraz nagminnie, szczególne od strony straży pożarnej.

następny slajdpoprzedni slajd

autor: Robert Olejnik
e-mail: r.olejnik@redakcja.lm.pl, tel. 730 000 130

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Przede wszystkim należało zadbać o to, aby nowe żółte oznakowanie poziome było bardziej widoczne. W tej chwili nakłada się na dotychczasowe białe przez co jest malo czytelne. Szczegolnie po zmroku
Dodano: 18.02.2020 20:39    Przez: ~Ⓜ
Można było spokojnie zostawić jeden pas do jazdy na wprost od strony budowanego wiaduktu, a na drugą nitkę od strony straży przenieść tylko lewoskręt. Dzięki temu od północy by były drożne dwa pasy do jazdy na wprost i takich korków by nie było. Największym problemem jest wjazd do miasta. Kolejna sprawa, to niepotrzebnie zwężono Paderewskiego już przed torami, nie ma to całkowicie żadnego sensu. Gdyby to było zrobione za torami, to skręcający w ulicę Torową, by nie musieli stać w tych korkach, trochę by to rozładowało ruch. Mam też wrażenie, że nie do końca zgrane są ze sobą światła na skrzyżowaniu Paderewskiego Torowa i Paderewskiego Przemysłowa. Przeniesienie lewoskrętu z Paderewskiego w Przemysłową na drugą nitkę, w chwili obecnej nie ma żadnego sensu.
Dodano: 18.02.2020 20:57    Przez: PawelZzz
Skoro na Poznańskiej nie potrafili tego zrobić poprawnie zostawiając stare linie, to czego oczekujesz tutaj, cudów?
Dodano: 18.02.2020 21:45    Przez: R
Blokada ul. Przemysłowej i korki na odcinku kilku kilometrów od Ronda Solidarności po Maliniec/Gosławice; Paderewskiego zakorkowana/zablokowana; zakorkowana Kolejowa i 11-go listopada (zlikwidowany przejazd kolejowy ul.Okólna); blokada ul. Kleczewskiej i korki na odcinku kilku kilometrów od rondka przy Zatorzu po Posadę/Wolę Łaszczową; Trasa Warszawska - dramat na moście w Starym; utrudnienia na ul. Leśnej; most w Łężynie nie do przejechania.A na horyzoncie zamknięcie Przeprawy (wymiana wadliwych kabli stężających). BRAWO! Najlepiej zablokować wjazdy ze wszystkich stron, postawić na komunikację lotniczą i ogłosić się eksterytorialnym księstwem.P.S. Były prezydent się cieszy - nikomu niepotrzebny wiadukt i rozjazdy na skrzyżowaniu Europejska/Kolska zrobił, cóż że 25 lat za późno ale ważne że jest. Komu potrzebna budowa nowej, monumentalnej Kleczewskiej z mega rondem do nikąd - wystarczyło ją poszerzyć i dobudować chodniki bo miejsca było, słomiane inwestycje są naszą domeną...
Dodano: 19.02.2020 14:25    Przez: Oscar
jakoś w innych miastach nie ma problemów jak sa remonty. jak zawsze problem w Koninie. Dowalą zółte linie i pare pacholków i myślą że bedzie ok. A od czego są bariery z tworzywa sztucznego koloru czerwonego i białego. ???? tego wykonawcy i magistrat nie zna ???
Dodano: 18.02.2020 21:30    Przez: ~oj

KOMENTARZE

Przede wszystkim należało zadbać o to, aby nowe żółte oznakowanie poziome było bardziej widoczne. W tej chwili nakłada się na dotychczasowe białe przez co jest malo czytelne. Szczegolnie po zmroku
Dodano: 18.02.2020 20:39    Przez: ~Ⓜ
jakoś w innych miastach nie ma problemów jak sa remonty. jak zawsze problem w Koninie. Dowalą zółte linie i pare pacholków i myślą że bedzie ok. A od czego są bariery z tworzywa sztucznego koloru czerwonego i białego. ???? tego wykonawcy i magistrat nie zna ???
Dodano: 18.02.2020 21:30    Przez: ~oj
Skoro na Poznańskiej nie potrafili tego zrobić poprawnie zostawiając stare linie, to czego oczekujesz tutaj, cudów?
Dodano: 18.02.2020 21:45    Przez: R
jak nie dowidzisz tak wyraźnie namalowanych linii to chyba przydały by się jakieś badania lekarskie na sprawdzenie czy możesz prowadzić jakiekolwiek pojazdy
Dodano: 19.02.2020 08:02    Przez: _k***siarz_
Można było spokojnie zostawić jeden pas do jazdy na wprost od strony budowanego wiaduktu, a na drugą nitkę od strony straży przenieść tylko lewoskręt. Dzięki temu od północy by były drożne dwa pasy do jazdy na wprost i takich korków by nie było. Największym problemem jest wjazd do miasta. Kolejna sprawa, to niepotrzebnie zwężono Paderewskiego już przed torami, nie ma to całkowicie żadnego sensu. Gdyby to było zrobione za torami, to skręcający w ulicę Torową, by nie musieli stać w tych korkach, trochę by to rozładowało ruch. Mam też wrażenie, że nie do końca zgrane są ze sobą światła na skrzyżowaniu Paderewskiego Torowa i Paderewskiego Przemysłowa. Przeniesienie lewoskrętu z Paderewskiego w Przemysłową na drugą nitkę, w chwili obecnej nie ma żadnego sensu.
Dodano: 18.02.2020 20:57    Przez: PawelZzz
Po prostu wysłać na ponowne egzaminy pseldo kierowców
Dodano: 18.02.2020 21:21    Przez: ~allah
Przy okazji niech cię podrzucą do szkoły podstawowej na zajęcia z ortografii.
Dodano: 18.02.2020 21:42    Przez: R
Na obecną chwilę niezrozumiałe jest zwężenie ulicy Paderewskiego do jednego pasa - być może po to, aby nie było przepychanek między kierowcami, który pas do skrętu w Przemysłową mają zająć ;) Brak zwężenia na pewno zmniejszyłby korki od ronda WOŚP (przy Galerii nad Jeziorem). A jeżeli już musi być zwężenie to przy tej okazji warto przypomnieć o metodzie zamka błyskawicznego i może dobrze byłoby ustawić znak D-56 "jazda na suwak"? Wątpliwym rozwiązaniem jest również przeniesienie lewoskrętu z Paderewskiego w Przemysłową na lewą stronę wysepki rozdzielającej. Powoduje to, tak jak jest w artykule napisane, że kierowcy skręcający z Przemysłowej w lewo w Paderewskiego wjeżdżają "pod prąd". Wystarczyłoby postawić znak C-9 "Nakaz jazdy z prawej strony znaku" jednak jest tam za mało miejsca - zwłaszcza, że często poruszają się tamtędy samochody ciężarowe.Przydałby się znak B-21 "Zakaz skrętu w lewo" informujący, że nie można skręcić w lewo z Paderewskiego (przy BP) w ul. Torową (Straż).
Dodano: 18.02.2020 23:00    Przez: zsa3
Pisałem wcześniej - zrobili błąd zamykając nitkę wylotową - na wylocie w kierunku Pątnowa od strony Alei powinien zostać lewy skrajny pas do jazdy na wprost - na potrzeby budowy zamknięcie prawego powinno wystarczyć. Jadąc znów od strony Pątnowa -pas do jazdy w prawo na Paderewskiego powinien być tez pasem do jazdy na wprost. Od strony Aleii skręt w Paderewskiego jak zaplanowano - wyjazd z Paderewskiego na Pątnów - jak zaplanowano.
Dodano: 18.02.2020 23:36    Przez: Zbyszek
Blokada ul. Przemysłowej i korki na odcinku kilku kilometrów od Ronda Solidarności po Maliniec/Gosławice; Paderewskiego zakorkowana/zablokowana; zakorkowana Kolejowa i 11-go listopada (zlikwidowany przejazd kolejowy ul.Okólna); blokada ul. Kleczewskiej i korki na odcinku kilku kilometrów od rondka przy Zatorzu po Posadę/Wolę Łaszczową; Trasa Warszawska - dramat na moście w Starym; utrudnienia na ul. Leśnej; most w Łężynie nie do przejechania.A na horyzoncie zamknięcie Przeprawy (wymiana wadliwych kabli stężających). BRAWO! Najlepiej zablokować wjazdy ze wszystkich stron, postawić na komunikację lotniczą i ogłosić się eksterytorialnym księstwem.P.S. Były prezydent się cieszy - nikomu niepotrzebny wiadukt i rozjazdy na skrzyżowaniu Europejska/Kolska zrobił, cóż że 25 lat za późno ale ważne że jest. Komu potrzebna budowa nowej, monumentalnej Kleczewskiej z mega rondem do nikąd - wystarczyło ją poszerzyć i dobudować chodniki bo miejsca było, słomiane inwestycje są naszą domeną...
Dodano: 19.02.2020 14:25    Przez: Oscar
zamknięty przejazd na okólnej, Leśna do morzysławia nie dostępna i korek na wlotowce od pn non stop dziękuję
Dodano: 19.02.2020 19:19    Przez: ~wyborca
za chwilę nie będzie widać tych żółtych znaków na jezdni blade i wytarte a znaki zakończono malować w sobotę tj. 15.02 to zaledwie sześć dni i znaków w niektórych miejscach nie widać .
Dodano: 20.02.2020 14:52    Przez: ~Ola

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.