Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościProjektowanie logo - sprawdź, jakie powinno być logo Twojej firmy

Projektowanie logo - sprawdź, jakie powinno być logo Twojej firmy

Materiał promocyjny

Dodano:
Projektowanie logo - sprawdź, jakie powinno być logo Twojej firmy

Jednym z najważniejszych elementów, bez których firma nie może się obejść, jest logo. Chcąc stworzyć rozpoznawalną markę, musimy zwrócić się do studia graficznego o wykonanie odpowiedniego projektu. Żeby wiedzieć, czy wykonany dla nas projekt jest właściwy, musimy poznać cechy dobrego logo.

Logo to priorytet w działalności każdej firmy. Jest ono niezwykle ważne z punktu widzenia marketingowego. Ten charakterystyczny symbol budzi w odbiorcach emocje i pozytywne skojarzenia. To znak rozpoznawczy, wyróżniający konkretną firmę z tłumu konkurencji. Dlatego też jego wykonanie powierza się studiu graficznemu, które podchodzi do niego nie tylko z twórczego punktu widzenia, ale również marketingowego oraz psychologicznego. Warto jednak znać cechy dobrego logo, żeby zweryfikować pracę studia bądź przekonać się o słuszności dostarczonego projektu.

Decydując się na logo dla naszej firmy, można zwrócić się do studia graficznego Good Project, gdzie możliwe jest otrzymanie indywidualnego projektu, jak i całej identyfikacji wizualnej. Więcej szczegółów dostępny jest pod adresem: https://goodproject.pl/projektowanie-logo.

Co to jest logo?

Charakterystyczny znak, który znajdziemy na firmowej papierologii, wizytówkach, opakowaniach produktów, w siedzibie firmy, a nawet na samochodach służbowych to właśnie logo. Jest ono graficznym przedstawieniem firmy, z którą klienci mają do czynienia. Pozwala on wyróżnić konkretną markę na rynku spośród konkurencji, a tym samym oferowane przez nią produkty. Składa się ono z sygnetu (symbolu graficznego), logotypu (warstwy typograficznej) oraz tagline (slogan).

Jakie powinno być logo mojej firmy?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jakie powinno być logo firmy. Jego wykonanie powierzamy studiu graficznemu, które przygotuje dla nas najlepszy projekt. Poznajmy zatem cechy dobrego logo, które powinien mieć także nasz znak graficzny.

Proste

Żeby logo było łatwe do zapamiętania i rozpoznania przez potencjalnych klientów, musi być proste. Nie powinno się w nim używać skomplikowanych elementów, sprawiających, że staje się ono nieczytelne. W tym przypadku mniej znaczy więcej. Symbol, w którym za dużo się dzieje, nie będzie rozpoznawany przez odbiorców. To z kolei spowoduje brak przywiązania do marki i chęci identyfikacji z nią.

Oryginalne

Dobre logo wykonane przez studio graficzne musi być oryginalne. Nie powinno być kopią znanych i funkcjonujących już na rynku rozwiązań. Unikalne logo wyróżnia z tłumu konkurencji, sprawia, że firma jest dostrzegana w pierwszej kolejności. Dzięki temu klienci łatwiej będą mogli odróżnić produkty naszej marki od pozostałych.

Uniwersalne

Nasz charakterystyczny symbol graficzny będzie pojawiać się na materiałach drukowanych, opakowaniach, gadżetach reklamowych, ale również w mediach społecznościowych. Musi być zatem uniwersalny. Jego zmniejszanie lub zwiększanie nie powinno powodować utraty jego jakości, dlatego też otrzymujemy od studia plik wektorowy. To pozwoli na dopasowanie logo do druku, umieszczanie na gadżetach reklamowych, na samochodach firmowych i wszędzie będzie wyglądać dobrze.

Dopasowane do marki

Istotną kwestią, o której czasami się zapomina, to dopasowanie logo do marki. Bardzo ważne, żeby symbol wyrażał charakter firmy, jej cel, styl oraz wartości, którymi się kieruje. Nie trzeba prezentować w logo nawiązania do branży, czy też sprzedawanych produktów. Można stworzyć projekty, które bez tych nawiązań, staną się bardzo rozpoznawalne, a jednocześnie będą bez wahania kojarzyć się z konkretną marką.

Ponadczasowe

Logo jest tym elementem, które studio graficzne tworzy dla naszej firmy raz na długie lata. Nie prędko będziemy je zmieniać. Zatem powinno być ono ponadczasowe. Będziemy z niego korzystać przez długi czas, budując wizerunek i świadomość marki, jednocześnie zapadając odbiorcom w pamięć.

Podsumowanie

Zaprojektowane przez studio graficzne logo firmy powinno mieć kilka ważnych cech. Musi charakteryzować się prostotą, oryginalnością, a także uniwersalnością. Charakterystyczny dla marki symbol wyraża jej charakter oraz wartości. Projekt logo powinien być również ponadczasowy, aby był kojarzony przez kilka pokoleń klientów.

Czytaj więcej na temat:logo, reklama, marketing, promocja
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole