Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościPoprawiać i korygować błędy

Poprawiać i korygować błędy

Dodano:
Poprawiać i korygować błędy
Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie, promował swoją książkę, która podejmuje temat korekty błędów językowych w wypowiedziach ustnych i pisemnych, popełnianych przez uczących się języka obcego.
Mirosław Pawlak, rektor PWSZ w Koninie, promował swoją książkę "Error correction in the foreign language classroom. Reconsidering the issues", która podejmuje temat korekty błędów językowych w wypowiedziach ustnych i pisemnych, popełnianych przez uczących się języka obcego.

Na spotkanie autorskie, które odbyło się w uczelnianej bibliotece, zaproszenie przyjęli nauczyciele i młodzież konińskich liceów oraz wykładowcy i studenci filologii. – To nie była prosta książka do napisania, dlatego że poprawianie błędów językowych, to tak naprawdę złożona problematyka – mówił autor, który zaraz na wstępie przyznał, że publikacja powstała z miłości do tego, co robi. – Napisałem ją również dlatego, że jest to książka, która, mam nadzieję, pozwoli mi uzyskać wkrótce tytuł naukowy profesora – dodał Rektor Pawlak.
 
Autor stwierdził, że korekta błędów językowych, to kontrowersyjny temat ponieważ poprawianie, zwłaszcza w wypowiedziach ustnych, często demotywuje uczących się języka. Tradycyjne podejście do poprawiania błędów, czyli korygowanie wszystkich zaistniałych nieprawidłowości i odstępstw od poprawnej formy czy struktury, ewaluowało i dziś zdecydowanie większy nacisk stawia się na kompetencję  komunikacyjną. Uczący, ale i nauczający języków zdają sobie sprawę, że ważna jest zarówno forma jak i treść przekazu.
 
Specjaliści z dziedziny nauczania języków obcych są zgodni, że poprawianie jest konieczne. Zadają sobie jednak pytanie: jak i kiedy to robić? Między innymi na te pytania stara się odpowiedzieć książka. – Poprawianie błędów musi być po coś. Bardzo ważne jest, żeby korekta językowa była połączona z realizacją pewnych celów dydaktycznych, które sobie wyznaczymy – tłumaczył autor. Książka zawiera omówienie teorii i hipotez uzasadniających dokonywanie korekty oraz wyników badań empirycznych nad jej skutecznością. Jest skierowana zarówno do specjalistów nauczania języków obcych, jak i studentów studiów magisterskich i doktoranckich oraz nauczycieli-praktyków.

Mirosław Pawlak jest filologiem angielskim. Od lat prowadzi badania w zakresie dydaktyki języków obcych. W kręgu zainteresowań profesora znajdują się: teoria i badania nad akwizycją języka obcego, nauczanie zorientowane na formę, autonomia ucznia, strategie uczenia się, strategie komunikacyjne, różnice indywidualne między uczniami oraz nauczanie wymowy.
Poprawiać i korygować błędy
Poprawiać i korygować błędy
Poprawiać i korygować błędy
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole