Dzisiaj jest poniedziałek 24 lutego 2020, imieniny: Macieja, Bogusza, Jaśminy WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (21498) SPORT FORUM FIRMY (5460) PRACA (44) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
6 / 3oC
Jutropogoda
8 / 3oC
Pojutrzepogoda
4 / 1oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Konin. W niedzielę przejdzie Marsz Pamięci Żołnier ... (0)Jest miejski kalendarz imprez. Można zgłaszać, a b ... (0)

Zdrowe odchudzanie – aktywność fizyczna, sen i stres

Materiał promocyjny

Dodano: 9.02.2016 12:30
  • Zdrowe odchudzanie  – aktywność fizyczna, sen i stres

Co jeszcze warto wiedzieć na temat zdrowego odchudzania?  Otóż to, iż osoby pragnące zdrowo schudnąć prócz właściwej diety, zmiany stylu życia, a także eliminacji złych nawyków żywieniowych koniecznie powinny zacząć uprawiać jakąś formę aktywności fizycznej oraz zadbać o właściwą higienę snu i unikanie zbędnego stresu.

Sport to zdrowie czyli zabójcza dla tłuszczów aktywność fizyczna

W celu uzyskania satysfakcjonujących efektów wynikających z uprawianej aktywności fizycznej należy ćwiczyć co najmniej 2 – 3 razy w tygodniu, po minimum 45 minut, gdyż dopiero po 30 minutach od początku treningu zaczynamy spalać tkankę tłuszczową. Oczywiście w walce ze zbędnymi kilogramami najbardziej efektywne są ćwiczenia aerobowe, czyli takie, w których mięśnie wytwarzają energię przy udziale procesów tlenowych. Typowymi aerobami są więc nordic walking, bieganie, jazda na rowerze czy pływanie (więcej aktywności, które warto uwzględnić w swoim planie treningu aerobowego znajdziesz tutaj - http://slimeria.pl/odchudzanie/). W celu równomiernego kształtowania wszystkich partii ciała wysiłek fizyczny powinien być urozmaicony. Korzyści płynących z uprawiania sportu jest wiele. A mianowicie to nie tylko utrata wagi czy wysmuklenie sylwetki i lepszy wygląd lecz także szybszy metabolizm, gdyż taka sama ilość mięśni, co tłuszczu spala aż trzy razy więcej kalorii, a nawet poprawa samopoczucia wskutek wydzielania endorfin, potocznie nazywanych hormonami szczęścia.

Prawidłowa higiena snu

W skład biologicznego układu odpowiedzialnego na regulację odczuwania uczucia głodu i sytości przez organizm wchodzą, działające w przeciwstawny sposób, hormony – grelina oraz leptyna. Grelina wysyła do mózgu informacje o odczuwanym głodzie. Z kolei leptyna określana jako hormony sytości odpowiada za uczucie sytości. Liczne badania dowodzą, iż osoby śpiące krótko mają podwyższone stężenie greliny we krwi, a zmniejszone stężenie leptyny, stąd też osoby niedosypiające bardziej odczuwają głód i trudniej zaspokajają apetyt. Optymalny dla organizmu sen powinien trwać 7 do 8 godzin.

Stres a nadwaga

Nadmierny i przewlekły stres przyczynia się do rozregulowania gospodarki hormonalnej organizmu. Wzrasta odporność na wspomnianą leptynę, zmniejsza się wrażliwość tkanek na insulinę, spada poziom dobroczynnych estrogenów u kobiet i testosteronu u mężczyzn, obniża się stężenie hormonu wzrostu, a podwyższa kortyzolu (hormon stresu). Każda z tych zmian hormonalnych prowadzi do zwolnienia tempa metabolizmu, co z kolei przyczynia się do wzrostu masy ciała. Tylko osiągając równowagę psychiczną i spokój ducha jesteśmy w stanie zdrowo schudnąć. Jeśli nie radzisz sobie ze stresem, nie zajadaj go, zwróć się do specjalisty, który pomoże Ci rozwiązać twoje problemy. Z każdej sytuacji jest bowiem jakieś wyjście!

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:zdrowie,   uroda,   odchudzanie,   sen,   stres

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.