Dzisiaj jest czwartek 27 czerwca 2019, imieniny: Władysława, Maryli, Władysławy WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (20331) SPORT FORUM FIRMY (5342) PRACA (53) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
19 / 14oC
Jutropogoda
22 / 13oC
Pojutrzepogoda
23 / 17oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Z Konina do Madrytu. Tancerka "Rytmixu" na scenie ... (0)Golina. Umowa na rewitalizację osiedla Starówka po ... (0)

Konin. Trwa modernizacja linii kolejowej. Inwestycja w liczbach

Dodano: 29.07.2017 10:16

Trwa demontaż sieci trakcyjnej, torów i peronów między Sochaczewem a Swarzędzem. Równocześnie montowane są nowe konstrukcje. Na E20 Poznań – Warszawa roboty prowadzone są jednocześnie w kilkunastu lokalizacjach.

- Dzięki inwestycji, wartej 2,1 mld zł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na stacjach i przystankach. Inwestycja na linii E20 Warszawa - Poznań, którą rozpoczęliśmy w połowie czerwca, jest dokończeniem modernizacji z lat 90-tych. Trasa jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk i po przebudowie zwiększą się jej możliwości. Pasażerowie pociągów regionalnych, dalekobieżnych i aglomeracyjnych zyskają lepsze połączenia. Sprawniejszy będzie także przewóz towarów – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych. 

Wykonawca zdemontował już około 85 km sieci trakcyjnej na odcinkach Swarzędz – Kostrzyn, Podstolice – Strzałkowo i Strzałkowo – Konin. Między Podstolicami a Sokołowem i na stacjach Podstolice i Konin została zdemontowana już część starych torów i przystąpiono do wbijania pali pod fundamenty nowych słupów sieci trakcyjnej. W Koninie rozpoczęły się już prace przy budowie nowego toru do elektrowni przeznaczonego dla pociągów towarowych. Czyszczone są przęsła mostu kolejowego pomiędzy Podstolicami a Wrześnią.

W roboty na obszarze LCS Konin (120 km odcinek pomiędzy Swarzędzem a Barłogami) zaangażowanych jest około 200 osób. Pracuje ciężki sprzęt, min.: koparki, ładowarki, samochody samowyładowcze, spycharki, dwie torowe palownice oraz oczyszczarka tłucznia. Kończy się demontaż sieci trakcyjnej. Wykorzystano do pracy 8 pociągów sieciowych.

W Kutnie zdemontowano ponad 2 km torów, 18 km sieci trakcyjnej oraz urządzenia srk, część peronów i 4 rozjazdy. Między stacjami Krzewie i Kłodawa zdemontowano stare tory i słupy trakcyjne. Wbito prawie 300 nowych fundamentów pod sieć trakcyjną. W Łowiczu przystąpiono do rozbiórki peronu i nastawni, która zostanie zastąpiona nowoczesnym Lokalnym Centrum Sterowania. Demontowane są stare urządzenia sterowania ruchem. Na szlaku między Żychlinem a Jackowicami zdemontowano 150 słupów trakcyjnych. Pracują m.in. 2 pociągi fundamentowe, 6 koparek, 2 palownice, a także pociąg sieciowy do demontażu istniejącej sieci trakcyjnej. Wykonawca zgromadził ponad 70 tysięcy podkładów i 520 ton szyn.

Wszystkie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Równocześnie z robotami rozbiórkowymi na bieżąco gromadzone są kolejne materiały potrzebne do wykonania przebudowy – szyny, podkłady i elementy nowej sieci trakcyjnej.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę. Usprawni to ruch zarówno regionalny jak i międzyregionalny. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowoczesne Lokalne Centra Sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjne i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo. Pasażerowie zyskają oczekiwany komfort podróżowania. Przebudowane stacje i przystanki będą spełniały wysokie standardy obsługi oraz będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.

Liczby inwestycji:

5 stacji i 4 przystanki – przebudowa

237 km - odcinek dwutorowej linii między Swarzędzem a Sochaczewem

659 km sieci trakcyjnej - kompleksowa wymiana

366 km torów - przebudowa

269 szt. rozjazdów - kompleksowa wymiana

16 mostów – przebudowa

10 wiaduktów - przebudowa

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

Czytaj więcej na temat:modernizacja linii kolejowej E-20,   remont PKP,   PKP Konin,  

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

wszystko pięknie, ale gdzie są robotnicy?i dlaczego nie robią oni tego na dwie zmiany,tylko zwijają się po 16 do domu?Przecież jasno jest do 22a reflektory budowlane też już dawno wymyślono.W ten sposób będą to budować dziesięć lat.
Dodano: 29.07.2017 11:11    Przez: ~litości
A co z dworcem w Koninie? Trochę za cicho jak na przewidziane terminy końcowe.
Dodano: 29.07.2017 11:36    Przez: ~Koninianin
Można zatrudnić więcej ludzi. Przecież nikt nie mówi, że jedna grupa ma pracować 24h.
Dodano: 29.07.2017 16:37    Przez: ~Misiek
Jakość autobusów na trasie konin września pozostawia wiele do życzenia ... nie powinni tyle kasować za bilet
Dodano: 29.07.2017 11:27    Przez: ~Gft
~Nie dogodzisz - pewnie, że przeszkadza. Niech remontują, budują i robią co tam potrzeba, ale czy to oznacza że mamy piać z zachwytu skoro połączenia kolejowe z Poznaniem zostały zlikwidowane? Są tacy którym przez ten remont zabrano w każdy dzień roboczy 3 godziny. W trakcie całego remontu będzie to dwa i pół miesiąca który zamiast spędzić z rodziną, spędzą w autobusie i na przystankach. Może tobie to wszystko jedno bo masz tylko kota i poza miejsce zamieszkania ruszasz się raz w roku, ale ludzie pracujący w Poznaniu mają dzieci, schorowanych rodziców, zajęcia domowe...
Dodano: 29.07.2017 12:00    Przez: ~xXx

KOMENTARZE

"5 stacji i 4 przystanki – przebudowa;237 km - odcinek dwutorowej linii między Swarzędzem a Sochaczewem;659 km sieci trakcyjnej - kompleksowa wymiana;366 km torów - przebudowa;269 szt. rozjazdów - kompleksowa wymiana;16 mostów – przebudowa;10 wiaduktów - przebudowa....."; tysiące wk...wionych mieszkańców.
Dodano: 29.07.2017 10:37    Przez: ~xXx
Robią coś ale oczywiście to nawet przeszkadza
Dodano: 29.07.2017 10:43    Przez: ~Nie dogodzisz
~Nie dogodzisz - pewnie, że przeszkadza. Niech remontują, budują i robią co tam potrzeba, ale czy to oznacza że mamy piać z zachwytu skoro połączenia kolejowe z Poznaniem zostały zlikwidowane? Są tacy którym przez ten remont zabrano w każdy dzień roboczy 3 godziny. W trakcie całego remontu będzie to dwa i pół miesiąca który zamiast spędzić z rodziną, spędzą w autobusie i na przystankach. Może tobie to wszystko jedno bo masz tylko kota i poza miejsce zamieszkania ruszasz się raz w roku, ale ludzie pracujący w Poznaniu mają dzieci, schorowanych rodziców, zajęcia domowe...
Dodano: 29.07.2017 12:00    Przez: ~xXx
~xXx .. czy to że wyraziłem swoje zdanie na ten temat to odrazu znaczy że ruszam się gdzieś raz do roku?😂 weź się trochę pisowski gamoniu ogarnij ... twoja informacja o kocie nie jest ja temat ale tak dla twojej informacji posiadam 3 psy ;) nie pozdrawiam
Dodano: 29.07.2017 14:38    Przez: ~Nie dogodzisz
Tylko się cieszyć, że Dobra Zmiana, tak bezecnie opluwana przez wrogów, dzielnie buduje nam Polską wiecznej szczęśliwości i dobrobytu powszechnego. To tylko na skutek owocnych zabiegów ministra z San Eskobar oraz doskonałej współpracy rządu Dobrej Zmiany z instytucjami Unijnymi Polska otrzymała olbrzymie wsparcie na rozwój infrastruktury społecznej. Chwalmy wiec Pana naszego Jarosława Skarlonego który w swej nieskończonej dobroci zezwolił na budowę kolei, a mógł przecie chłopak zakupić nowe limuzyny dla partyjnych bonzów lub uzbroić w nowoczesne kije bojowe antkowych partyzantów.
Dodano: 29.07.2017 11:04    Przez: ~jaś
Nawiedzony z totalnej opozycji jaś.
Dodano: 29.07.2017 18:06    Przez: ~Popieram PiS
wszystko pięknie, ale gdzie są robotnicy?i dlaczego nie robią oni tego na dwie zmiany,tylko zwijają się po 16 do domu?Przecież jasno jest do 22a reflektory budowlane też już dawno wymyślono.W ten sposób będą to budować dziesięć lat.
Dodano: 29.07.2017 11:11    Przez: ~litości
Nie wolno pracować w nadgodzinach tylko 150 h w roku,a nowych skąd ,ze wschodu???
Dodano: 29.07.2017 13:57    Przez: ~Lipka
Można zatrudnić więcej ludzi. Przecież nikt nie mówi, że jedna grupa ma pracować 24h.
Dodano: 29.07.2017 16:37    Przez: ~Misiek
Nie ma robotników. Same magistry teraz :-)
Dodano: 29.07.2017 21:25    Przez: ~Zyga
sam zap***rzielaj do roboty na noc
Dodano: 30.07.2017 11:50    Przez: ~cwaniak
Jakość autobusów na trasie konin września pozostawia wiele do życzenia ... nie powinni tyle kasować za bilet
Dodano: 29.07.2017 11:27    Przez: ~Gft
Maja okazje to kasuja. Biznes to biznes i juz.
Dodano: 29.07.2017 11:41    Przez: ~Pn
Duchota jak nie wiem. Kierowcy czejają na znajomków i nie odjeżdzają o czasie. Poza tym w Poznaniu masakra na przyst anku przy Letnim! Zobaczycie jesienia i zimą jak popada. syf mokre wszystko bedzie!
Dodano: 30.07.2017 22:06    Przez: ~papa
Roboty to będą trwały w zimie, albo miesiąc przed oddaniem do użytku. Wszystko na odwal aby wykonać plan i wziąść premie i nagrody.
Dodano: 29.07.2017 11:36    Przez: samek
A co z dworcem w Koninie? Trochę za cicho jak na przewidziane terminy końcowe.
Dodano: 29.07.2017 11:36    Przez: ~Koninianin
Najpierw trzeba znaleźć wykonawcę i ustalić wziątkę
Dodano: 29.07.2017 15:24    Przez: ~Kary
Trzeba ustalić, czy po remoncie linii kolejowej będzie potrzebny.
Dodano: 29.07.2017 17:54    Przez: ~912
Cicho, bo jeszcze zachce się komuś dać kiełbasę na wybory i zawalą tory na dziesięciolecia...
Dodano: 30.07.2017 11:31    Przez: ~@Koninianin
Kolejny redaktor LM i znów błąd "Tra demontaż sieci trakcyjnej"
Dodano: 29.07.2017 11:39    Przez: ~tra
Moze robia tra(ch) i tyle?
Dodano: 29.07.2017 11:41    Przez: ~On
A kiedy remont dworca się zacznie ?
Dodano: 29.07.2017 12:22    Przez: ~filip
Może za 10 lat
Dodano: 29.07.2017 14:41    Przez: ~Gej
Zróbcie przyzwoity rozkład jazdy!!! jak mam dostać sie do Szczecina o godz 12.00??? gdzie te "busy" ??? skandal ...gdzie ci informujący o odjazdach??? NIKOGO TAKIEGO NIE MA to ściema jak cały pis wzięty . Hańba Oszustwo. Ludzi w d....e miec a pensje pobierać.
Dodano: 29.07.2017 13:07    Przez: ~chamy oszuści PKP
Jakie firmy wykonuja prace chodzi mi o wykonawce glownego jak i pod wykonawcoow?? Z gory dzieki za info
Dodano: 29.07.2017 13:08    Przez: ~Zainteresowany praca
Skanska😂
Dodano: 29.07.2017 14:41    Przez: ~Laluś
1 z 3
123>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.