Skocz do zawartości

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościZarządzanie relacjami z klientami - CRM

Zarządzanie relacjami z klientami - CRM

Materiał promocyjny

Dodano:
Zarządzanie relacjami z klientami - CRM

Lepsze zyski firmy - czy to możliwe?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak bardzo kosztowne jest pozyskiwanie nowych klientów? Specjaliści szacują, że jest to działanie nawet kilka razy droższe niż utrzymywanie relacji z osobami, które już weszły w jakąś interakcję z Twoją ofertą (np. dokonały zakupu czy skorzystały z oferty). Czy to oznacza, że cały marketing i wysiłki mające na celu szukanie nowych klientów nie mają sensu?

To nie do końca tak! Z drugiej strony, poszukiwanie nowych osób zainteresowanych Twoją ofertą to zawsze w pewnym sensie błądzenie po omacku - wydatki na reklamę są ogromne, a i tak nigdy nie wiesz, czy profil idealnego odbiorcy Twoich produktów jest rzeczywiście taki, jak to sobie wyobrażasz. A gdyby tak przestać przez chwilę szukać nowych odbiorców i zwrócić się do osób, które już kupiły coś od Ciebie?

zarzadzaj-czasem-crm.jpg

Relacje z dotychczasowymi klientami - warto wracać?

Tak! Nie oszukujmy się - przekrój informacji jaki masz do dyspozycji na temat swoich dotychczasowych klientów jest ogromny. Doskonale wiesz które produkty ich interesują oraz znasz przybliżoną wielkość ich portfela. To ogromna szansa dla Ciebie - z łatwością określisz odbiorców o największych portfelach oraz tych, którzy regularnie sięgają po Twoje produkty (choć nawet płacą niewiele).

Zatem - wszystkie dane masz na tacy! A poza tym, istnieje duża szansa, że klienci którzy kupili coś od Ciebie nawet raz, po prostu wrócą!

Skąd wziąć bazę klientów?

Nie masz chęci przekopywać się przez setki faktur by odnaleźć najciekawszych klientów? Pamiętasz klienta z maja 2014, który obiecał wrócić pod warunkiem….zaraz, zaraz, gdzieś miałeś to zapisane….

A co powiesz na system, który takie wyszukiwanie zrobi za Ciebie? Posiadając nowoczesne oprogramowanie typu CRM z łatwością dotrzesz do ogromnej bazy informacji o odbiorcach swoich produktów.

Funkcjonalności programów typu CRM są naprawdę zdumiewające. Niezależnie od tego w jakiej dziedzinie działasz, bez problemu znajdziesz oprogramowanie, które dostosowane jest do potrzeb konkretnej branży. Nie jest problemem znalezienie aplikacji CRM dostosowanej do branży sportowej, reklamowej czy nawet finansowej.

Kilka przykładów:

  1. Pełna historia relacji z klientem (możliwość dodawania notatek ze spotkań/rozmów itp)
  2. Dokładne analizy (system sam wskaże Ci klientów, z którymi nie masz kontaktu od dłuższego czasu)
  3. Szybkie grupowanie kontaktów (samemu decydujesz, jak zakwalifikowany zostanie konkretny klient - np “Duży portfel”, “Trendsetter” i tym podobne) - nie musisz już tracić czasu na poszukiwania!
  4. Łatwy kontakt (systemy pozwalają na wysyłkę maili bezpośrednio z poziomu programu - nie musisz już kopiować adresów do osobnego okienka)

Powyższe przykłady to tylko zalążek funkcjonalności jakie posiadać mogą systemy typu CRM! Możliwości jest znacznie więcej.

Podsumowując

To co - koniec z reklamą i bierzemy się za dawnych klientów? Jeżeli jeszcze nie masz doświadczeń z tego rodzaju programami, łatwo możesz się przekonać jak one działają.

Przykładowo, firma KiM Group umożliwia zupełnie darmowe wypróbowanie funkcjonalności swojej aplikacji GoNet CRM (https://www.gonetcrm.pl). Wystarczy jedynie pobrać plik instalacyjny ze strony, by w pełni cieszyć się jeszcze lepszymi możliwościami w zakresie zarządzania informacjami o Twoich klientach!

Czytaj więcej na temat:crm, biznes
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole