Dzisiaj jest piątek 10 kwietnia 2020, imieniny: Małgorzaty, Michała, Makarego WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (17061) SPORT FORUM FIRMY (5477) PRACA (20) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
2 / 6oC
Jutropogoda
12 / 6oC
Pojutrzepogoda
14 / 10oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

KORONAWIRUS:
Polecamy:

Nasze sprawy. Komunikacyjny horror przez kilka miesięcy

Dodano: 4.03.2020 00:37
Źródło: LM.pl

Korki na trasie Konin-  Kazimierz Biskupi, zakorkowana Przemysłowa, korki na 11 Listopada, Kleczewskiej, Wyszyńskiego, zakorkowane Zatorze - to tylko niektóre utrudnienia, z jakimi zmagają się kierowcy w Koninie.

Jak tłumaczył szef Zarządu Dróg Miejskich Grzegorz Pająk, podczas programu Nasze Sprawy, komunikacyjnego horroru nie można było, wbrew temu, co mówią niektórzy, uniknąć. Inwestycje drogowe, które były i są realizowane dofinansowała Unia Europejska. Jeżeli roboty nie rozpoczęłyby się w tych terminach miasto  straciłoby dofinansowanie w wysokości prawie 60 milionów złotych.

Niestety konkursy, programy, które się pojawiają, determinują kalendarz robót - tłumaczył szef ZDM-u.

Przyznał, że jest trudno, a może być jeszcze gorzej, kiedy rozpocznie się kolejny etap wymiany kabli na przeprawie.

W tej chwili trwają negocjacje z firmami, które powinny w naszej ocenie przystąpić do tych prac. Może się tak zdarzyć, że będziemy musieli znowu zamknąć jedną nitkę Trasy Bursztynowej- dodaje.

Roboty na ulicy Leśnej, która jest już poza granicami Konina, mają się zakończyć na przełomie maja i czerwca. Koniec pozostałych robót drogowych w mieście zaplanowano na 1 listopada. Jednak, jak zapowiada szef ZDM terminy mogą się wydłużyć.

  • Nasze sprawy. Komunikacyjny horror jeszcze przez kilka miesięcy

 autor: Tristan Tomczak

 e-mail: tt@firma.lm.pl

 

*** *** ***

Koronawirus w Polsce stał się faktem. Bądź na bieżąco! Nie panikujemy, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

 

Regionalne informacje dot. koronawirusa znajdziecie pod adresem https://www.lm.pl/tagi/koronawirus

*** *** ***

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Trzeba było zlecić zaplanowanie przebiegu robót firmie zewnętrznej jak zrobił to prezes MZK Tak samo nie radzi Pan sobie na stanowisku jak Pana kolega którego sprawiedliwość w końcu dopadła. Może razem otwórzcie firmę i pokażcie jaką macie wiedzę i umiejętności w zarządzaniu ale swoim kapitałem a nie pieniędzmi publicznymi bez żadnej odpowiedzialności.
Dodano: 4.03.2020 09:51    Przez: Marcin
niestety, się nie da skoordynować,przeanalizować,przewid ,to ta dziadowska unia zasypała nas kasą,no klęska dobrobytu,gadanie kolejnego niekompetentnego człowieczka,inwestycje zaplanowano wczoraj a dzisiaj na hurra robimy pod hasłem teraz musi być gorzej aby jutro było lepiej. A może z tymi kablami poczekać do ukończenia rozkopanych inwestycji,zapowiedź ślizgania terminòw to wyłącznie brak kasy własnej na inwestycje,jednym słowem wielka improwizacja kosztem cierpliwości mieszkańcòw
Dodano: 4.03.2020 01:22    Przez: ~pisior😎
Wystarczą chęci i odpowiednie zapisy w PFU i SIWZ. Firmy przeciągają zamknięcia ulic, chodników itp bo im się to opłaca. Nie mają żadnego zysku z tego, że udostępnią fragment prac szybciej, a do tego jeszcze ponoszą odpowiedzialność za uruchomiony a nie oddany fragment inwestycji. Po co się starać? Nikomu z wykonawców nie zależy na tym by wyłączenie jezdni trwało jak najkrócej. Kleczewska ulega gruntownej przemianie i tu jest zrozumiałe. Ale skrzyżowanie Paderewskiego i Przemysłowej powinno być ograniczone 2 tygodnie i później 1 tydzień.Przykład doskonały był też na Tarasie Warsz i Europejskiej - za długo trwały ograniczenia. Można by się rozpisywać na temat wymiernych negatywnych skutków takich działań, (które powodują koszty), jak stracony czas użytkowników dróg, paliwo, nadmierna degradacja nawierzchni spowodowana przeniesieniem całego ruchu na wąski fragment itp. Ale brak jest po prostu urzędniczej chęci...
Dodano: 4.03.2020 07:39    Przez: Arkadiusz
Tłumaczenia kogoś kto mieni się dyrektorem ZDM są co najmniej śmieszne. Czyli wszystkiemu winna kasa jaką mamy na te inwestycje? Dodam dla wiadomości mieszkańców, że to za nasze pieniądze ZDM zgotował nam ten armagedon komunikacyjny, bo to z naszej kasy utrzymywany jest ZDM i z naszej kasy częściowo (poza dotacjami) finansowane są te inwestycje. A pożyczki zaciągnięte na te prace spłacać będziemy jeszcze wiele lat po zakończeniu kariery panów Korytkowskiego, Adamowa i Pająka.
Dodano: 4.03.2020 08:07    Przez: Oscar
Masz rację że wystarczą chęci i odpowiednie zapisy w SIWZ, PFU i Umowie. Ale do tego trzeba się znać na tym co się robi i za co się odpowiada. Wystarczy paragraf w umowie mówiący o możliwości wstrzymania/zawieszenia prac w uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego na okres .... dni. Jeśli Pająk ma z tym problemy w swojej jednostce, służę pomocą w zredagowaniu zapisu, za odpowiednim wynagrodzeniem oczywiście (wyższym niż jego, bo umiem to zrobić). Mogę również pomóc w analizie wykresów Ganta kilku inwestycji łącznie i opracowaniu wniosków oraz działań zapobiegawczych (za wynagrodzeniem jak wyżej). Daje to odpowiedź czy, kiedy, jak długo inwestycje kolidują ze sobą prowadząc do paraliżu miasta (co mamy obecnie). No i p.Pająk jestem już spokojny - wyłaczy pan trasę bursztynową, zamknie most na Warcie w starym Koninie i nie będzie problemów z korkami, po prostu nikt nie wyjedzie z domu, albo bedzie omijał Konin przez Golinę, Koło itp. BRAWO.
Dodano: 4.03.2020 08:04    Przez: Oscar

KOMENTARZE

niestety, się nie da skoordynować,przeanalizować,przewid ,to ta dziadowska unia zasypała nas kasą,no klęska dobrobytu,gadanie kolejnego niekompetentnego człowieczka,inwestycje zaplanowano wczoraj a dzisiaj na hurra robimy pod hasłem teraz musi być gorzej aby jutro było lepiej. A może z tymi kablami poczekać do ukończenia rozkopanych inwestycji,zapowiedź ślizgania terminòw to wyłącznie brak kasy własnej na inwestycje,jednym słowem wielka improwizacja kosztem cierpliwości mieszkańcòw
Dodano: 04.03.2020 01:22    Przez: ~pisior😎
Wystarczą chęci i odpowiednie zapisy w PFU i SIWZ. Firmy przeciągają zamknięcia ulic, chodników itp bo im się to opłaca. Nie mają żadnego zysku z tego, że udostępnią fragment prac szybciej, a do tego jeszcze ponoszą odpowiedzialność za uruchomiony a nie oddany fragment inwestycji. Po co się starać? Nikomu z wykonawców nie zależy na tym by wyłączenie jezdni trwało jak najkrócej. Kleczewska ulega gruntownej przemianie i tu jest zrozumiałe. Ale skrzyżowanie Paderewskiego i Przemysłowej powinno być ograniczone 2 tygodnie i później 1 tydzień.Przykład doskonały był też na Tarasie Warsz i Europejskiej - za długo trwały ograniczenia. Można by się rozpisywać na temat wymiernych negatywnych skutków takich działań, (które powodują koszty), jak stracony czas użytkowników dróg, paliwo, nadmierna degradacja nawierzchni spowodowana przeniesieniem całego ruchu na wąski fragment itp. Ale brak jest po prostu urzędniczej chęci...
Dodano: 04.03.2020 07:39    Przez: Arkadiusz
Masz rację że wystarczą chęci i odpowiednie zapisy w SIWZ, PFU i Umowie. Ale do tego trzeba się znać na tym co się robi i za co się odpowiada. Wystarczy paragraf w umowie mówiący o możliwości wstrzymania/zawieszenia prac w uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego na okres .... dni. Jeśli Pająk ma z tym problemy w swojej jednostce, służę pomocą w zredagowaniu zapisu, za odpowiednim wynagrodzeniem oczywiście (wyższym niż jego, bo umiem to zrobić). Mogę również pomóc w analizie wykresów Ganta kilku inwestycji łącznie i opracowaniu wniosków oraz działań zapobiegawczych (za wynagrodzeniem jak wyżej). Daje to odpowiedź czy, kiedy, jak długo inwestycje kolidują ze sobą prowadząc do paraliżu miasta (co mamy obecnie). No i p.Pająk jestem już spokojny - wyłaczy pan trasę bursztynową, zamknie most na Warcie w starym Koninie i nie będzie problemów z korkami, po prostu nikt nie wyjedzie z domu, albo bedzie omijał Konin przez Golinę, Koło itp. BRAWO.
Dodano: 04.03.2020 08:04    Przez: Oscar
Tłumaczenia kogoś kto mieni się dyrektorem ZDM są co najmniej śmieszne. Czyli wszystkiemu winna kasa jaką mamy na te inwestycje? Dodam dla wiadomości mieszkańców, że to za nasze pieniądze ZDM zgotował nam ten armagedon komunikacyjny, bo to z naszej kasy utrzymywany jest ZDM i z naszej kasy częściowo (poza dotacjami) finansowane są te inwestycje. A pożyczki zaciągnięte na te prace spłacać będziemy jeszcze wiele lat po zakończeniu kariery panów Korytkowskiego, Adamowa i Pająka.
Dodano: 04.03.2020 08:07    Przez: Oscar
Zapewne prościej było bez kasy z Unii. W spokoju czekało się na fajrant i do domu. Wypłata na konto i pełna radość. Może by czasowo puścić ruch z V osiedla przez zamknięty przejazd kolejowy w Niesłuszu?. Tyle lat był tam ruch to może na czas remontów by pomogło?.
Dodano: 04.03.2020 08:57    Przez: Eugeniusz Woźniak
Trzeba było zlecić zaplanowanie przebiegu robót firmie zewnętrznej jak zrobił to prezes MZK Tak samo nie radzi Pan sobie na stanowisku jak Pana kolega którego sprawiedliwość w końcu dopadła. Może razem otwórzcie firmę i pokażcie jaką macie wiedzę i umiejętności w zarządzaniu ale swoim kapitałem a nie pieniędzmi publicznymi bez żadnej odpowiedzialności.
Dodano: 04.03.2020 09:51    Przez: Marcin
a może rozwiązaniem było by częściowe zamknięcie ul. Paderewskiego? Jadąc ul. Przemysłową w stronę Konina można jechać prosto lub w prawo, z przeciwnej strony ul. Przemysłowej tylko prosto, a z ul. Paderewskiego w stronę ul. Przemysłowej tylko w lewo. Oczywiście to niedogodności dla ruchu na Paderewskiego ale to można objechać Chopina lub Kleczewską, a udrożni ul. Przemysłową.
Dodano: 04.03.2020 10:32    Przez: Ropuch
Wystarczyło parę lat wcześniej myśleć o kasie z Unii a nie wszystko naraz. Niestety takich mamy matołów w urzedach
Dodano: 04.03.2020 12:30    Przez: ~mieszkaniec
Ta ich buta i arogancja do obecnego rządu to nam się odbija czkawka. Nic nie potrafią załatwić kompletnie nic Tylko pozyczki potrafią brać i zadłużać miasto . Jak się takie miernoty wybiera to tak jest.
Dodano: 04.03.2020 14:35    Przez: ~Edek
Matołków to bardzo delikatnie ja mam lepsze określenie , ale nie nadaje się do zacytowania . Wczoraj z Posady godzina jazdy na Paderewskiego .
Dodano: 04.03.2020 15:47    Przez: ~Ola
Ciasne łby zarządzają tym miastem i tyle.
Dodano: 04.03.2020 16:13    Przez: Pan M
To nikt z ZDM nie przewidział, że w czasie utrudnień na ul.Kleczewskiej wielu kierowców wybieże skrót przez Posadę do ul.Zakladowej?Nie można było wydać trochę więcej pieniążków i w cywilizowany sposób poszerzyć (pewnie wtkupić ziemię) łącznik między Posadą a ul.Zakładową?A tak tanim kosztem (czyt. mijanki) ZDM czuje się spełniony.W końcu nie jest to oficjalny "OBJAZD" !!!😐
Dodano: 04.03.2020 16:47    Przez: kierowca1
Przyjzyjcie się temu panu na zdjęciu .Na jego twarzy bezsilność brak wiedzy i totalna bezradność . Może zada sobie pytanie .Co ja tutaj robię ?
Dodano: 04.03.2020 17:07    Przez: ~ola
Miastem kierują dyletanci, od góry po sam dół totalna blazenada. I mieszkancy sa za to karani.
Dodano: 04.03.2020 18:21    Przez: Bazyli Opona
1 z 2
12>>

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.