Skocz do zawartości
LM.plWiadomościAudyt SEO sklepu online - czym jest, co obejmuje i dlaczego warto go wykonać?

Audyt SEO sklepu online - czym jest, co obejmuje i dlaczego warto go wykonać?

Materiał promocyjny

Dodano:
Audyt SEO sklepu online - czym jest, co obejmuje i dlaczego warto go wykonać?
materiał promocyjny

Audyt SEO strony www jest to jej kompleksowe sprawdzenie pod kątem szeregu istotnych czynników, które w sposób bezpośredni lub pośredni wpływają na widoczność domeny w wynikach organicznych wyszukiwarki internetowej. Nie inaczej jest w przypadku audytów sklepów internetowych, dla których prawidłowe zoptymalizowanie wszystkich istotnych elementów strony często okazuje się kluczem do zwiększenia konwersji, a co za tym idzie - sprzedaży i generowanych zysków. Sprawdź czym jest audyt SEO sklepu online, czego dotyczy i dlaczego warto go przeprowadzić.

Jakie obszary obejmuje audyt SEO sklepu online?

Audyt techniczny

Jedną z najważniejszych części audytu SEO jest audyt techniczny, który obejmuje przede wszystkim sprawdzenie poprawności kodu HTML, zweryfikowanie szybkości działania strony oraz prawidłowego wyświetlania jej zawartości niezależnie od używanego urządzenia. Na tym etapie wykonuje się pełny skan serwisu (crawl) w poszukiwaniu wszelkich błędów technicznych oraz analizuje poprawność indeksowania strony w wyszukiwarkach internetowych. Działania te mają na celu wyeliminowanie potencjalnych zagrożeń, w tym krytycznych błędów, które mogą powodować problemy z prawidłowym funkcjonowaniem sklepu, przeglądaniem oferty oraz dokonaniem zakupu.

Audyt SEO

Audyt SEO sklepu internetowego obejmuje sprawdzenie kluczowych elementów strony, które mają bezpośrednie przełożenie na osiągane pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google (oraz innych). Przed przystąpieniem do audytu warto przeprowadzić dokładny research słów kluczowych oraz wybrać te najważniejsze dla danej kampanii. Następnie przechodzimy do audytu SEO, podczas którego analizowane są takie elementy strony jak metatagi title, struktura nagłówków, treści i grafiki, nasycenie słów kluczowych, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dla każdego ze wspomnianych elementów przygotowywane są konkretne zalecenia optymalizacyjne w celu poprawy wyników pod wybrane frazy kluczowe.

Audyt UX

Oprócz analizy strony pod kątem technicznym oraz optymalizacji pod SEO, standardową analizę warto rozbudować o audyt UX. Jego celem jest sprawdzenie strony stricte pod kątem obsługi, użyteczności, poprawności oraz przydatności wdrożonych rozwiązań i funkcjonalności. Audyt obejmuje także zweryfikowanie ścieżki zakupowej, która powinna być maksymalnie krótka i dobrze opisana. Sprawdzana jest także nawigacja na stronie, czy jest przejrzysta i intuicyjna, poprawność działania formularzy kontaktowych oraz wszelkich przycisków CTA. Audyt UX jest to zatem zbadanie całego doświadczenia użytkownika ze stroną, skupiając się na elementach, które mają bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia użytkowników podczas interakcji ze sklepem.

Co jeszcze zawiera audyt SEO sklepu internetowego?

Oprócz wymienionych powyżej elementów, audyt SEO sklepu online powinien obejmować także weryfikację bezpieczeństwa danych Twoich klientów. Niezwykle krytyczne jest prawidłowe wdrożenie protokołu SSL, bezpiecznych metod płatności online oraz szyfrowanie wprowadzanych danych. Warto ponadto zwrócić uwagę na spełnienie wymogów prawnych, w tym RODO oraz odpowiednio skonstruowany regulamin sklepu.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO sklepu online?

Zadbanie o prawidłową optymalizację sklepu internetowego może przynieść wiele korzyści w postaci zwiększonej widoczności sklepu w wyszukiwarkach internetowych oraz poprawę zajmowanych pozycji w wynikach Google. Optymalizując swój sklep online będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów oraz zwiększyć ruch na stronie, co z kolei w ogromnym stopniu przełoży się na zwiększenie sprzedaży. Niezależnie czy dopiero planujesz utworzenie sklepu internetowego czy już działasz aktywnie w sieci, audyt SEO pomoże Ci upewnić się czy maksymalnie wykorzystujesz potencjał swojego sklepu. Jeśli nie chcesz wykonać go samodzielnie, warto skontaktować się z doświadczoną agencją SEO - https://www.devagroup.pl/audyt-seo.

Piotr Jacek, Senior SEO Specialist. Pozycjonowaniem i optymalizacją stron zajmuje się od 2010 r. W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie kompleksowych audytów oraz weryfikację stron internetowych pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat szeroko pojętej muzyki i dobrego filmu.

 

Audyt SEO sklepu online - czym jest, co obejmuje i dlaczego warto go wykonać?
Czytaj więcej na temat:internet, marketing, seo
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole