Skocz do zawartości
Polska

Wybory 2024: Kandydaci na radnych gmin, powiatu i miasta. Zobacz, kto się zgłosił! [PEŁNE LISTY]

Prześlij nam swoje filmy, zdjęcia czy tekst. Bądź częścią naszego zespołu. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościOkólna bez tunelu i kładki. Pójdą wiaduktem lub... przez tory

Okólna bez tunelu i kładki. Pójdą wiaduktem lub... przez tory

KONIN JEST NASZ

Dodano:
Okólna bez tunelu i kładki. Pójdą wiaduktem lub... przez tory

Mieszkańcy Niesłusza i Zakola wciąż dopytują o tunel pod torami lub kładkę w miejscu dzisiejszego przejazdu kolejowego na ulicy Okólnej. Nie ma dla nich dobrych wiadomości.

Na budowie  samego wiaduktu, mającego połączyć piąte osiedle z Zatorzem, zapanowała na razie cisza. Prace zostały wstrzymane z powodu ciepłociągu, przekraczającego tory dokładnie w miejscu, przez które pójdzie nowa droga. A miasto nie może go przełożyć, dopóki nie skończy się sezon grzewczy. Wprawdzie pisaliśmy już o tym, ale przypomnę, że to nie miasto się opóźniło, ale kolej przyspieszyła o rok rozpoczęcie prac budowlanych.

Wróćmy do sprawy likwidowanego przejazdu kolejowego na ulicy Okólnej (na zdjęciu niżej). Starania o wybudowanie w tym miejscu tunelu – takiego jak ten łączący ulice Torową i Kolejową - mieszkańcy podjęli ponad trzy lata temu. Pierwsze pismo w tej sprawie radny Jarosław Sidor skierował do prezydenta Józefa Nowickiego w kwietniu 2015 r. „W celu krótszej, wygodnej oraz bezpiecznej komunikacji osób przemieszczających się pieszo w kierunku cmentarzy, osób posiadających garaże po stronie zachodniej, a mieszkających w zabudowie wielorodzinnej po stronie wschodniej, spacerowiczów korzystających z pobliskiego lasu, rowerzystów, sportowców, mieszkańców korzystających z komunikacji zbiorowej z osiedla V do dzielnicy Niesłusz i odwrotnie, pilną i konieczną jest realizacja ewentualnego przejścia w tym miejscu.” – napisał.

Urząd poinformował, że Polskie Linie Kolejowe zgodziły się wybudować tunel łączący ulicę Kolejową z Torową, ponieważ jego odległość od nowego wiaduktu wynosi ponad kilometr. Od ulicy Okólnej natomiast dzieli go zaledwie trzysta metrów, więc kolejarze uznali, że ruch z tej ulicy – zarówno samochodowy, jak i pieszy czy rowerowy – przeniesie się w całości na wiadukt, gdzie powstanie również ścieżka rowerowa. Na ulicy Okólnej i tak nie ma na nią miejsca.

strona 1 z 2
strona 1/2
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole