Dzisiaj jest niedziela 17 listopada 2019, imieniny: Grzegorza, Salomei, Elżbiety WIADOMOŚCI OGŁOSZENIA (19192) SPORT FORUM FIRMY (5414) PRACA (42) KINA IMPREZY WIDEO
Login:
Hasło:
Przypomnij hasło
zamknij

POGODA

Dziśpogoda
11 / 9oC
Jutropogoda
11 / 9oC
Pojutrzepogoda
9 / 7oC
Pogodę dostarcza twojapogoda.pl

POLECANE:
Konin. Wypadek przy dworcu PKP. Mężczyzna wpadł po ... (1)Medyk przegrał kluczowy mecz. Do Górnika traci osi ... (0)

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

KONIN JEST NASZ

Dodano: 25.10.2019 03:44

Za niespełna cztery lata mieszkańcy Konina najprawdopodobniej pojadą przez nowy most na Warcie. Ale nie jest to żaden powód do radości, bo najpierw trzeba będzie wyburzyć stary, ten zbudowany w 1952 roku.

Mowa o konstrukcji na trasie Warszawskiej, której stan techniczny jest tak fatalny, że w kwietniu, na wniosek badającego ją inżyniera, ograniczono szerokość jezdni do jednego pasa ruchu (na zdjęciach). Okazuje się, że most trzeba będzie rozebrać i zbudować od nowa. Będzie nas to kosztowało ponad 18 mln zł.

Żeby dobrze zrozumieć problem, trzeba się cofnąć do 1952 roku, kiedy most ów został zbudowany. Wcześniej była tylko jedna droga przez Wartę – wiodąca żelaznym mostem i ulicą Wojska Polskiego, przez rynek i ulicę 3 Maja (wtedy Armii Czerwonej) do skrzyżowania przed kościołem ewangelickim. Stamtąd ulicą Kolską jechało się do Koła i na Warszawę, Kaliską w kierunku Kalisza i Zagórowską na zachód.

67 lat temu na wysokim wale ziemnym zbudowano wraz z mostem prostą a przez to i krótszą drogę, pozwalającą ominąć centrum miasta (nowego Konina jeszcze wtedy nie było). Ale była to droga z jedną jezdnią, bo taka wtedy w zupełności wystarczała. I jednym mostem, tym właśnie, który za dwa lata będziemy burzyć.

Dopiero dwie dekady później dobudowano od zachodu drugą nitkę trasy Warszawskiej, razem z dwoma mostami: równoległym do mostu żelaznego nad zalewem Warty (wtedy nie było jeszcze kanału Ulgi) i na samej rzece obok tego, z którym mamy teraz problem.

Ale to nie był koniec inwestycji. Ponieważ wjazd na most odbywał się tą samą drogą, którą się z niego zjeżdżało do starego Konina, czyli ulicą Grunwaldzką, zbudowano w tym miejscu również osobny wyjazd z miasta, prowadzący pod trasą Warszawską. Żeby to było możliwe, postawiono nad nim wiadukt. Po drugiej stronie Warty powstał kolejny wiadukt nad ulicą Wiejską, którą dzięki temu możemy dojechać do stadionu i wydostać się na trasę Warszawską w stronę żelaznego mostu. Wiadukty te inżynierowie, to istotny szczegół, liczą podwójnie, ponieważ każdy składa się z dwóch osobnych konstrukcji. W rezultacie mamy na trasie Warszawskiej dwa mosty i dwa wiadukty, składające się w sumie z ośmiu aż konstrukcji. Sześć z nich z wielką pompą zostało oddanych do użytku w roku 1971.

Dlaczego most z 1952 roku nie nadaje się już do remontu i trzeba go rozbierać, choć – jak powiedział na środowym posiedzeniu komisji infrastruktury prof. Arkadiusz Madaj – takie obiekty powinny służyć sto lat?

następna
strona 1/2
Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty
Slajd 1/7

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

slajd 1 z 7

Za niespełna cztery lata mieszkańcy Konina najprawdopodobniej pojadą przez nowy most na Warcie. Ale nie jest to żaden powód do radości, bo najpierw trzeba będzie wyburzyć stary, ten zbudowany w 1952 roku.

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

slajd 2 z 7

Za niespełna cztery lata mieszkańcy Konina najprawdopodobniej pojadą przez nowy most na Warcie. Ale nie jest to żaden powód do radości, bo najpierw trzeba będzie wyburzyć stary, ten zbudowany w 1952 roku.

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

slajd 3 z 7

Za niespełna cztery lata mieszkańcy Konina najprawdopodobniej pojadą przez nowy most na Warcie. Ale nie jest to żaden powód do radości, bo najpierw trzeba będzie wyburzyć stary, ten zbudowany w 1952 roku.

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

slajd 4 z 7

Za niespełna cztery lata mieszkańcy Konina najprawdopodobniej pojadą przez nowy most na Warcie. Ale nie jest to żaden powód do radości, bo najpierw trzeba będzie wyburzyć stary, ten zbudowany w 1952 roku.

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

slajd 5 z 7

Za niespełna cztery lata mieszkańcy Konina najprawdopodobniej pojadą przez nowy most na Warcie. Ale nie jest to żaden powód do radości, bo najpierw trzeba będzie wyburzyć stary, ten zbudowany w 1952 roku.

Dziesiątki milionów złotych musimy wydać na mosty i wiadukty

slajd 6 z 7

Opracowanie: Katarzyna Pieczyńska, ZDM Konin

następny slajdpoprzedni slajd

autor: Robert Olejnik
e-mail: r.olejnik@redakcja.lm.pl, tel. 730 000 130

Chcesz nas zainteresować tematem? Czekamy na sygnały/materiały. Piszcie na alert@lm.pl.

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

KOMENTOWAĆ MOGĄ TYLKO OSOBY ZALOGOWANE

max 1000 znaków (0)
max 28 znaków (0)

Twój komentarz może zostać przeczytany przez tysiące osób. Wydawca portalu LM.pl spółka LM LOKALNE MEDIA Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za jego treść. Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną. Osoby pokrzywdzone mogą skutecznie dochodzić swoich praw w organach ścigania i w sądach. Zgodnie z ust. 16 Regulaminu Twój komentarz może zostać opublikowany nie tylko na tej stronie, ale również w innych mediach.
Komentarze nie na temat są usuwane.

POPULARNE KOMENTARZE

Drogami w miescie zarzadzaja od wielu lat partacze, kolesie kasty. Nic więcej nie trzeba komentować
Dodano: 25.10.2019 08:55    Przez: Bazyli Opona
Super obecnie mamy w mieście Konin sytuacje tzn. zamknięty zostanie za chwilę most na Warszawskiej do tego zamknięta zostanie przeprawa nowa Bursztynowa gdyż kabele bedą kolejne wymieniane przejazd bedzie sie odbywał przez most Toruński pytanie tylko jak długo wytrzyma most Toruński gdzi przy takim nasileniu to tylko po nim ruina zostanie .Dalej idąc Okólna zamknięta, na Kleczewską nie ma pięniedzy na dalsze dokończenia ...rewelacja!!! Nic innego jak to tylko zasługa wcześniejszej i obecnej władzy konińskiej , która doprowadziła do obecnej sytuacji pokazując ,że nie ma absolutnie wyobrażenia w podejmowaniu decyzji skoro dopuściła do tak tragicznej sytuacji żadnej przyszłości miasta Konin. Ewidentnie widać że obecna władza absolutnie nie mają pojęcia o samorządzie gdzie tylko w głowie obsadzanie kolegów w spółkach . Obecna władza nie jest dla mieszkańców Konina !!
Dodano: 25.10.2019 08:58    Przez: henio
A nie wspomnę o panu N i o tych dużych firmach ,które powstały za ich rządow PO. Ich sukces to sprzedaż kopalni za 1/3 wartości kolesiowi z ferajny.
Dodano: 25.10.2019 18:03    Przez: samek
To wciąż ta sama lewicowa władza tylko pod innym szyldem. Zmiana stołków między sobą nie zmienia władzy. Termin realizacji podali na kolejne wybory... Przypadek? czy kto inny się ma tym martwić. Zapomnieliscie jeszcze o naszej chlubie zamkniętym amfiteatrze.
Dodano: 25.10.2019 17:47    Przez: ~fan obecnej władzy
avatar Do @Agnieszka: - Jakich to wcześniej mieliśmy innych przedstawicieli władz naszego miasta?! Proszę sobie poszukać w internecie kto zasiadał w poprzednich kadencjach rad miasta Konina. Połowa to non-stop te same gęby od 1989 roku, albo i jeszcze i dalej z czasów PRL! Więc jak się może coś tu zmieniać? Same chore układy i układziki, byle się napchać kosztem mieszkańców, a miasto niech się wali. Nie wybiera się nowych ludzi, a jakieś kacyków powiązanych z poprzednią radą i starymi układami. A zatem, obecna władza może i powinna odpowiadać za poprzedników, gdyż to byli i są wciąż Ci sami ludzie!!! Mam na forum wkleić kto jak długo i ile razy zasiadł w radze miasta, oraz był prezydentem miasta?
Dodano: 25.10.2019 18:24    Przez: Pulsar71

KOMENTARZE

Drogami w miescie zarzadzaja od wielu lat partacze, kolesie kasty. Nic więcej nie trzeba komentować
Dodano: 25.10.2019 08:55    Przez: Bazyli Opona
a po co komu jakiś konin, objeżdżać bokiem tą norę
Dodano: 27.10.2019 08:46    Przez: _k***siarz_
Super obecnie mamy w mieście Konin sytuacje tzn. zamknięty zostanie za chwilę most na Warszawskiej do tego zamknięta zostanie przeprawa nowa Bursztynowa gdyż kabele bedą kolejne wymieniane przejazd bedzie sie odbywał przez most Toruński pytanie tylko jak długo wytrzyma most Toruński gdzi przy takim nasileniu to tylko po nim ruina zostanie .Dalej idąc Okólna zamknięta, na Kleczewską nie ma pięniedzy na dalsze dokończenia ...rewelacja!!! Nic innego jak to tylko zasługa wcześniejszej i obecnej władzy konińskiej , która doprowadziła do obecnej sytuacji pokazując ,że nie ma absolutnie wyobrażenia w podejmowaniu decyzji skoro dopuściła do tak tragicznej sytuacji żadnej przyszłości miasta Konin. Ewidentnie widać że obecna władza absolutnie nie mają pojęcia o samorządzie gdzie tylko w głowie obsadzanie kolegów w spółkach . Obecna władza nie jest dla mieszkańców Konina !!
Dodano: 25.10.2019 08:58    Przez: henio
henio - obecna władza nie może odpowiadać za poprzedników wcześniej mieliśmy innych przedstawicieli władzy naszego miasta. Mamy podzielone zdania jeśli chodzi o obecną władzę pamiętaj, że z pustego i Salomon nie nalej.
Dodano: 25.10.2019 14:35    Przez: Agnieszka
To wciąż ta sama lewicowa władza tylko pod innym szyldem. Zmiana stołków między sobą nie zmienia władzy. Termin realizacji podali na kolejne wybory... Przypadek? czy kto inny się ma tym martwić. Zapomnieliscie jeszcze o naszej chlubie zamkniętym amfiteatrze.
Dodano: 25.10.2019 17:47    Przez: ~fan obecnej władzy
avatar Do @Agnieszka: - Jakich to wcześniej mieliśmy innych przedstawicieli władz naszego miasta?! Proszę sobie poszukać w internecie kto zasiadał w poprzednich kadencjach rad miasta Konina. Połowa to non-stop te same gęby od 1989 roku, albo i jeszcze i dalej z czasów PRL! Więc jak się może coś tu zmieniać? Same chore układy i układziki, byle się napchać kosztem mieszkańców, a miasto niech się wali. Nie wybiera się nowych ludzi, a jakieś kacyków powiązanych z poprzednią radą i starymi układami. A zatem, obecna władza może i powinna odpowiadać za poprzedników, gdyż to byli i są wciąż Ci sami ludzie!!! Mam na forum wkleić kto jak długo i ile razy zasiadł w radze miasta, oraz był prezydentem miasta?
Dodano: 25.10.2019 18:24    Przez: Pulsar71
avatar korki jak w warszawie :)
Dodano: 25.10.2019 16:45    Przez: Tonny Soprano
Tylko obwodnica PN-PD może nas uratować (Inowrocław dobrym przykładem, daleko szukać nie trzeba). Inaczej te wszystkie przebudowy remonty będą gó.... warte, bo i tak TIRy będą stały w korkach na mostach.Albo obwodnica, albo to będzie studnia bez dna, do której wszyscy będziemy sypać kasę bo przecież nie Rada Miasta czy prezydent - oni i tak są na naszym utrzymaniu.
Dodano: 25.10.2019 22:21    Przez: Piotr
tylko obwodnica z europejskiej na nowych rozjazdach i trasa na lichen lub sompolnoi na inowroclaw.....taka obwodnica musi byc jak we wrzesni a nie nowy most i ulica kleczewska....
Dodano: 26.10.2019 12:45    Przez: ~ada
Wystarczyło sukcesywnie konserwować konstrukcję mostu, a nie doprowadzić do takiej korozji wtedy miliony mogłyby być przeznaczona na coś innego, np na remont amfiteatru.
Dodano: 26.10.2019 16:17    Przez: Mariusz
Mosty mostami w Koninie a kiedy wezmiecie się za dupe lekarzom w konińskim szpitalu???!!!
Dodano: 27.10.2019 06:21    Przez: ~Ordynatorium

NAJPOPULARNIEJSZE WIDEO

UWAGA
zamknij

Próbujesz wgrać za duże zdjęcie.

Wgrywane zdjęcie nie może być większe niż 500 kB.
Spróbuj zmniejszyć zdjęcie jakimś darmowym programem np. dostępnym w systemie Windows programem Paint lub skorzystaj ze strony internetowej: zmniejszacz.pl.
Jeżeli tego nie zrobisz, ogłoszenie zostanie dodane bez zdjęć. Będziesz je mógł dodać później.