Tak ma wyglądać nowa zajezdnia MZK Konin. Znamy wstępne terminy
Ponad 3,6 tys. m2 ma mieć nowy budynek zajezdni MZK Konin. Według planu powstać ma do listopada 2027 roku. Wcześniej, bo do połowy czerwca 2026 roku spółka ma pozyskać dziesięć nowych autobusów wodorowych. MZK Konin ogłosił przetargi na obie inwestycje.
O nowej zajezdni dla MZK Konin pisaliśmy już wcześniej, ale teraz poznaliśmy szczegóły inwestycji. MZK Konin szuka bowiem wykonawcy zadania. Obiekt ma powstać na trzech działkach przy ul. Brunatnej w Koninie, koło Jeziorka Turkusowego. Główny obiekt zajezdni ma mieć dwie lub trzy kondygnacje i powierzchnię ponad 3,6 tys. m2. Na terenie zajezdni zlokalizowane będą instalacje fotowoltaiczne.
W północnej części działki zlokalizowany zostanie sektor wodorowy. Składać będą się na niego: przestrzeń do rozładunku wodoru, sektor produkcji wodoru i zadaszone stanowiska do tankowania wodoru. Stacja ma mieć możliwość przechowania jednej tony wodoru. W części południowej – trzy dwustanowiskowe ładowarki elektryczne. Ponadto 70 miejsc do stacjonowania autobusów różnej długości, 80 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, czy hala naprawcza z pięcioma stanowiskami.
Całość powstać ma do połowy listopada 2027 roku. Do końca maja 2026 roku wykonawca powinien przekazać ostateczny projekt architektoniczno-budowlany i decyzję o pozwoleniu na budowę. Do końca grudnia 2026 roku powinny zostać wykonane prace ziemne, a do końca września 2027 roku – sama budowa w stanie surowym. Potencjalni wykonawcy mają czas do 1 października tego roku na składanie swoich ofert.
Równolegle MZK Konin szuka dostawcy dziesięciu nowych autobusów wodorowych – pięć typu MAXI (dwunastometrowe) i pięć typu MEGA (osiemnastometrowe). Pierwsze trzy krótsze powinny pojawić się w taborze konińskiej spółki jeszcze w tym roku. Dwa kolejne – do końca 2025 roku. Pięć autobusów typu MEGA ma zostać dostarczonych do końca czerwca 2026 roku. Dostawcy swoje oferty mogą składać do 27 września.
Obie inwestycje sfinansowane zostaną w dużej mierze z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji. Na budowę zajezdni, zakup autobusów, ale również przebudowę węzła przesiadkowego przy konińskim dworcu, czy rozbudowę systemu inteligentnego zarządzania ruchem w mieście wydanych ma zostać ponad 226 mln zł. Unijny fundusz pokryje 135 mln zł, ponad 29 mln zł dołoży budżet państwa, a pozostałą kwotę sfinansują samorządy.
Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!