LM czyli Lech i Markku. Początki najstarszego konińskiego portalu
KONIŃSKIE WSPOMNIENIA
Na początku LM to nie były wcale Lokalne Media tylko Lech i Markku, bo takie imiona nosili dwaj założyciele firmy o tej nazwie: Lech Świderski z Konina i Markku Keinanen ze Szwecji.
Była to spółka joint venture czyli wspólne przedsięwzięcie dwóch podmiotów gospodarczych, powołane do życia w celu realizacji konkretnego projektu.
LM czyli odzież robocza
Tym projektem była produkcja odzieży roboczej na dużą skalę, czym firma LM zajmowała się od 1989 roku, ale ponieważ tak Lech jak i jego kuzyn Krzysztof Świderski, który z czasem zajął miejsce Markku, dostrzegli szansę na dalszy rozwój przedsiębiorstwa w komputeryzacji i Internecie, w 1997 roku zarejestrowali również spółkę LM Computer (oraz LM Internet). Liczyli przy tym na wsparcie Jacka - bratanka i jednocześnie chrześniaka Lecha - który jeszcze jako uczeń liceum prowadził razem ze wspólnikiem hurtownię sprzętu komputerowego przy ulicy Słowackiego w Koninie. Ale ponieważ w październiku 1997 Jacek Świderski wyjechał do Warszawy na studia w Szkole Głównej Handlowej, panowie postanowili przekazać mu dziesięć procent udziałów w spółce z nadzieją, że to go zwiąże z Koninem, a po zakończeniu nauki skłoni do powrotu do rodzinnego miasta. Nawet przez myśl im nie przeszło, że stanie się wręcz odwrotnie.
LM i Polimeni
LM Computer nie przynosił bowiem spodziewanych zysków, czego konsekwencją była decyzja o likwidacji firmy. Kiedy wspólnicy powiadomili o tym Jacka Świderskiego, zaproponował, że za symbolicznego złotego przejmie spółkę, tym samym zdejmując im kłopot z głów.
Studiujący wtedy na drugim roku młody człowiek zaprojektował stronę internetową z charakterystycznym granatowym konikiem a 3 marca 1999 roku zarejestrował domeny konin.lm.pl i lm.pl. Choć uznajemy tę datę za formalny początek najstarszego konińskiego portalu internetowego, to strona mocno się różniła od tej dzisiejszej.
- Nie produkowaliśmy wtedy jeszcze żadnych treści – tłumaczy Jacek Świderski. – Utrzymywaliśmy się z budowania stron internetowych, przeważnie dla firm i urzędów, a głównym zadaniem witryny było informowanie potencjalnych klientów o naszej ofercie.