Skocz do zawartości
LM.plWiadomości16 firm wypromowanych. Miasto Konin wsparło przedsiębiorców.

16 firm wypromowanych. Miasto Konin wsparło przedsiębiorców.

Materiał promocyjny

Dodano:
16 firm wypromowanych. Miasto Konin wsparło przedsiębiorców.

Dwa przedsięwzięcia realizowane przez Miasto Konin właśnie dobiegają końca. Przez kilka ostatnich tygodni na Portalu LM.pl ukazała się seria ciekawych materiałów promocyjnych opisujących lokale gastronomiczne zlokalizowane na konińskiej Starówce oraz konińskie firmy z różnych branż. W działaniach informacyjno-promocyjnych prowadzonych przez Urząd Miejski w Koninie udział wzięło 16 przedsiębiorców.

Miasto Konin wsparło lokalnych przedsiębiorców w ramach dwóch przedsięwzięć: „Smacznie na Starówce” i „Firmy w naszym mieście”. W ostatnich tygodniach, każdy z 16 przedsiębiorców miał okazję zaprezentować swoją firmę, produkty lub usługi. Opisywaliśmy także ich doświadczenia, wyzwania, sukcesy i plany na przyszłość. Wywiady połączone z kampanią banerową emitowane były na Portalu LM.pl

Mieszkańcy Konina i całej Wschodniej Wielkopolski mogli zapoznać się z historią 8 lokali gastronomicznych z obszaru rewitalizacji Starówka: kawiarni „Parkowa, pączkarni „Domowe Wypieki”, restauracji „Pepe Nero”, kawiarni-cukierni „Ciachoo”, restauracji „Moje Indie”, naleśnikarni „Przystań”, burgerowni „Trzy Strefy”, restauracji „Tutti Santi” oraz 8 firm z różnych branż z terenu Konina: lodziarni „Lody u Włodka”, sklepu sportowego „Turysta”, zakładu złotniczego i jubilerskiego „Goldkram”, „Krawcowej na Starówce”, sklepu „Elektros”, sklepu „Starak”, pizzerii „Torino” oraz sklepu zielarsko-medycznego „Herbakon”. 

Przedsięwzięcia zostały docenione przez właścicieli firm, którzy chętnie wzięli w nich udział. Podczas realizacji tych – umówmy się – niecodziennych projektów pojawiał się główny wniosek – Miasto Konin jest otwarte na prywatnych przedsiębiorców, zachęca ich do współpracy, podejmuje działania zmierzające do poprawy przedsiębiorczości w Koninie. „Problemowa” Starówka, jak można było usłyszeć „na mieście”, w tym plac Wolności, który jeszcze kilka lat – z różnych przyczyn – „świecił pustkami” teraz jest coraz lepszym miejscem na robienie zakupów, korzystania z usług lub spędzenia czasu w pysznej restauracji. Działania podejmowane przez Urząd Miejski widać – w tygodniu i w weekend trzeba szukać wolnych miejsc parkingowych. Konin to dobre miejsce na prowadzenie biznesu.

Dzięki podjętym, skrupulatnie zaplanowanym działaniom, w ramach „Smacznie na Starówce” i „Firmy w naszym mieście”, nawet najmniejsze działalności gospodarcze, których często nie stać na bogate działania promocyjne, mogły trafić ze swoją ofertą do szerokiej grupy odbiorców. Nowością był cykl publikacji „Firmy w naszym mieście”.

W ramach tego przedsięwzięcia opisywaliśmy punkty z bogatą historią i wieloletnią tradycją, które mimo wielu problemów, z którymi mierzą się przedsiębiorcy, kontynuują swoją działalność z sukcesami. Mogą być inspiracją, na przykład, dla młodych przedsiębiorców

tłumaczy Małgorzata Antczak z Wydziału Rozwoju i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Koninie.

UM w Koninie słucha głosów mieszkańców. W 2019 odbyła się pierwsza edycja „Smacznie na Starówce”.

- Wtedy szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: co należy zmienić, aby jeszcze bardziej wykorzystać potencjał Starówki? Poprosiliśmy o pomoc właśnie przedsiębiorców. Wśród pomysłów pojawiały się między innymi: nowe miejsca parkingowe i miejsca dedykowane lokalom, organizowanie kolejnych wydarzeń plenerowych na Bulwarze Nadwarciańskim oraz na placu Wolności, aby zmieniać przyzwyczajenia mieszkańców dotyczące spędzania wolnego czasu oraz wystawianie ogródków letnich na bardziej preferencyjnych warunkach

– mówi Dorota Czerniejewska z Wydziału Rozwoju i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Koninie.  W blisko dwa lata udało się zrealizować prawie wszystkie pomysły. Czy tak będzie i tym razem? Wszystko zależy od nas – mieszkańców Konina. 

Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole